Članek

Ponavlja se TEŠ6

Vlak na drugem tiru spet po voznem redu

Intervju z direktorjem podjetja 2TDK Dušanom Zorkom je sicer zanimiv, nikakor pa ni verodostojen, saj vladni projekt slika v superlativih in v kontekstu politike izvršenih dejstev. Čisto enako kot pri TEŠ6

Objavljeno Jun 21, 2019

Ali res? Intervju z direktorjem podjetja 2TDK Dušanom Zorkom je sicer zanimiv, nikakor pa ni verodostojen, saj vladni projekt slika v superlativih in v kontekstu politike izvršenih dejstev. Čisto enako kot pri TEŠ6 ! Ker je problematika, ki jo sproža obsežna,se omejujem le na tisti del ko g. Zorko ogorčeno napada kritike vladnega projekta kot rušitelje 2 tira, v velikem loku pa se izogne primerjavam s TEŠ6, še bolj pa se izogne priznanju ALTERNATIVE za famozni vladni drugi tir, ki ga nevladna stroka in celo svet za civilni nadzor ocenjuje za slabo, če ne celo za najslabšo možno varianto.

G. Zorko seveda ne pove, da nevladna inženirska stroka že od leta 2014 predlaga dvojni (ne enojni) drugi tir v centralni smeri in je kot najboljšo predstavila smer Koper-Kozina-Divača. Kar bi bilo zaradi 4x manj tunelov 3x ceneje, hitreje izvedljivo in neškodljivo za ljudi in okolje. In kar je bistveno - brez kršitve EU zakonodaje – v okviru Nature 2000 in nepovratnega uničenja zaščitenega habitatnega območja.

G. Zorko neosnovano trdi, da je bilo razprav o drugi trasi dovolj. Čeprav vsakdo ve, da razprave in soočenja nasprotnikov z vladno stranjo sploh še ni bilo, saj se ja vladna stran na čelu z Alenko Bratušek, ki je po volitvah povsem spremenila ploščo, soočenju argumentov vseskozi že na daleč izogibala. Javna debata ob referendumu pa je bila - kadar koli je bila začeta, nasilno prekinjena in do skrajnosti spolitizirana. Največkrat pa cenzurirana.

Vladna trasa je Zidarjeva trasa z vsemi 17 inačicami vred in je stara preko 20 let. Trditi da gre za moderno varianto pa je neznanje in/ali zaostalost v razmišljanju. Italijani so namreč skoraj enako traso leta 2009 že zavrnili,ker nedopustno posega v prepovedano območje Nature 2000 in evropsko zaščiten habitatni rezervat ob vasi Beka in v kanjonu Glinščice, ki je skupni naravni rezervat Slovenije in Italije. Obenem pa je tak poseg velika grožnja vodnim zalogam in podzemnim vodotokom v obmejnem območju tržaške občine. Zanikanje tega pa bo Slovenijo še drago plačala.

In še o poroštvu za kredit: če bo vlada zahtevala zakon o državnem poroštvu bomo zahtevali, naj vladna ekipa v celoti in skupaj z Levico sama da zgled in jamči za kredit s svojim premoženjem, šele potem bo upravičeno državno poroštvo-jamstvo davkoplačevalcev. Če mislijo resno, sploh ne bi moglo priti do problema, v nasprotnem primeru pa bo to znak za alarm in prevaro in pojavi se lahko nova pobuda za nov referendum-tokrat proti zakonu o poroštvu za 2tir.

Dolgujem pa še odgovor PV Marjanu Šarcu - ko pravi: Vili Kovačič pritiska na zavoro pri vožnji navzgor. Odgovarjam mu s pozivom na razmislek o tem, kako izkoristiti zavorno energijo pri vožnji navzdol in jo pretvarjati v elektriko, tako kot to delajo Avstrijci. Pogoj za to pa je seveda premik v glavah - politična volja vladne koalicije in Levice. Investicija v 2tir bi se morala začeti prav s tem – pri električnem napajanju. Vztrajanje na dediščini iz časov fašizma ni sprejemljivo. Kajti vse železnice okrog nas razen Italije imajo izmenični tok, celo en odsek proge v Italiji ga že ima (Tarvisio – Milano). Z alternativno varianto pa bi omogočili do 60 % rekuperacijo energije, namesto požarov.

Za konec le še tole: kdor enoumje enači z demokracijo in uničevanje okolja (prvovrstnega rezervata habitatov) ignorira in celo razglaša za varstvo narave, je seveda zrel za poligraf - detektor laži. Teh je bilo s strani vlade izrečenih že toliko, da bo pot nazaj zelo težka, čeprav bo nujna. Zato podjetje 2TDK in vladno ekipo pozivam, da v znak vere v »odličnost« projekta, najprej zastavijo svoje premoženje, šele potem terjajte poroštvo od nas davkoplačevalcev.

Vili Kovačič, državljan K.

pobudnik referenduma proti poroštvu za TEŠ6 leta 2012 in pobudnik referenduma o 2 tiru leta 2017 in 2018