Namesto, da bi se iz koruptivnega primera TEŠ6 kaj naučili, se je politika odločila na povsem enak način zgraditi še 2. TIR
Referendum Drugi tir
Novice

Četrtek, 8. februar 2018 ob 09:14

Odpri galerijo

MI GREMO NA VOLITVE ZATO, DA ZMAGAMO!
"Spoštovane članice in člani Liste za Maribor, cenjeni gostje in novinarji, dragi prijatelji in sodelavci oddaje VVFaktor.

Štejem si v veliko čast, da sem danes tukaj, v tej vlogi, in da vam lahko spregovorim nekaj besed, na popolnoma drugačen način, kot sem ga vajen doslej. Običajno bi rekel: jaz sem Bojan Požar, vi pa gledate oddaje VVFaktor. No, danes je vse malo drugače. To ni oddaja VVFaktor, to ni televizija, to tudi niso sanje, sem pa še vedno Bojan Požar, in to nameravam, naj takoj povem, tudi ostati. Tak, kot sem.
 
Vesel in ponosen sem, da so me Valter (Pristovnik) in drugi člani vodstva Liste za Maribor pred nekaj meseci prijazno povabili, da postanem predsednik te stranke. Liste za Maribor, ki je, kot že vemo, nastala leta 1993, ustanovil pa jo je Alojz Križman, nekdanji župan Maribora in bivši rektor mariborske univerze, danes častni občan štajerske prestolnice. Ta stranka ima tudi že v prvem členu statuta zapisano, da je samostojna in ideološko neodvisna politična stranka.
Še bolj pa sem ponosen in vesel zato, ker so danes tukaj tudi moja mama, brat Matjaž, nečak Luka je žal fasal gripo, in seveda Barbara, ki vse to okoli mene prenaša že več kot dve desetletji. Maša in Tereza nista mogli priti. Razumljivo, prva živi v Franciji in danes na službeni poti v Barcelono, Tereza živi še dlje stran, na Novi Zelandiji.
 
Čeprav vstopam, priznam, v precej neznano, tudi zame, pa lahko obljubim, da ne bom nikogar razočaral, zlasti ne omenjenih. Karkoli se bo dogajalo in zgodilo, ostal bom zvest samemu sebi, lojalen do svojcev, prijateljev in kolegov na tej poti, ter oster in ciničen do tistih, ki si to zaslužijo s svojimi početji. V tem smislu bo tako, kot je bilo, ali pa, če hočete, nič več ne bo tako, kot je bilo. Saj veste, kjer je Bojan, je tudi Požar. Od 3. ali 10. junija dalje bo pač Požar v parlamentu.
Za tiste, ki me poznajo, pa so morda že pozabili, in za tiste, ki me sploh ne poznajo, čeprav mislijo in govorijo, da me poznajo, naj povem nekaj besed o meni: sem Mariborčan na začasnem delu v Ljubljani, živim med centrom Ljubljane in Hočkim Pohorjem, nekdanjo Reko, po poklicu sem pravnik in že skoraj 30 let novinar.
Maribor je moje mesto! Ali, kot radi rečejo Američani: "This is my town!"
 
Odločitev za vstop v politiko ni bila lahka, se je pa intimno zgodila lani poleti, ob Magni, predvsem pa po hudi tragediji v Kemisu. Po ustanovitvi gibanja Druga priložnost sem bil na Vrhniki, na pogovoru z domačini. Zraven je bil Anton Komat, legendarni slovenski ekolog, pa moj odvetnik Franci Matoz, Barbara, Jure, ki danes tudi sedi tukaj … in videli smo, da so ljudje, dvorana v Cankarjevem domu je bila nabito polna, celo jokali iz obupa in stiske, saj jih nihče v tej državi ni hotel slišati. Danes Kemis še vedno stoji, enako nevaren kot prej, čeprav bodo cele generacije bodočih Vrhničanov resno zastrupljene. Žal se bo razbohotil tudi rak, država je na Vrhničane že popolnoma pozabila, mediji pa so nanje pozabili že nekaj dni po koncu požara. In nihče se z njimi več ne ukvarja.

To je bil zame tisti trenutek, ko sem sam pri sebi ugotovil, da tako res ne gre več naprej, in znotraj tega razmisleka našel motiv za politiko. Mene oblast ne zanima. Oblast rada pokvari ljudi, je bolj primerna za tiste, ki so se pripravljeni skloniti dovolj nizko, da jo poberejo. Jaz nisem med njimi, to vedo vsi tisti, ki me poznajo že leta. Mene ni mogoče kupiti, čeprav so mnogi to že poskušali, recimo ob Magni. Po drugi strani pa je res, da nekdo mora opravljati javne funkcije. In če jih ne bomo mi, ki smo pametni in v srcu dobro mislimo, jih bodo oni drugi rade volje prevzeli. To vidimo vsak dan.
 
Jaz sem še iz tiste generacije, ki je občudovala Johna F. Kennedyja, moji mlajši novinarski kolegi pa naj ga »zguglajo«. Spomnimo, kar je nekoč rekel JFK, stavek, ki je sam po sebi postal ikona političnih sprememb: "Ne sprašuj se, kaj lahko država naredi zate, vprašaj se, kaj lahko ti narediš za državo." Meni, in nam, ki tukaj sedimo, ni vseeno za Slovenijo. In zato smo danes tukaj.
 
Sam že vrsto let poročam o tem, kako politika deluje in razkrivam afere, ne glede na to, ali jih povzročajo politiki na levici ali desnici. Ne zanima me, ali delajo afere levi ali desni, ampak samo to, kdo so in kakšne so posledice za ljudi. Zaradi svoje politične nepristranskosti in nepopustljivosti sem si nakopal že veliko zamer, na levici in desnici, pa tudi med privoščljivimi novinarji. Enkrat zaradi Aurelija Jurija, drugič zaradi Pavleta Ruparja, tretjič zaradi afere Baričevič, ko sem razkrival nogometno stavniško mafijo, kar se drugi novinarji niso upali, me je varovala policija. Ampak ravno zato sem si pridobil bralce in televizijske gledalce.

Sem pa v teh letih tudi spoznal, da kot raziskovalni novinar lahko poročam in razkrivam korupcijo, malverzacije in druge lumparije, ne morem pa jih odpravljati. Če želimo stvari spremeniti na bolje, se moramo mi, kot aktivni državljani, ki si v politiki nismo umazali rok, najprej pridobiti politični mandat volivcev za - spremembe. To pa je mogoče le tako, da kandidiramo na volitvah.
 
Včeraj so me vsi spraševali, tudi po socialnih omrežjih, kako bom sedaj novinar in politik hkrati? Jaz pa pravim takole: Nisem politik, sem podjetnik, lastnik medija in novinar, ki živi od svojega dela, oziroma, poudarjam, od zaupanja bralcev in gledalcev. Nisem niti javni uslužbenec niti javni funkcionar. Požareportin VVFaktor od države nista dobila niti centa. Samo za primerjavo: v tem času, odkar obstaja Požareport, je revija Mladina, ki jo poznamo, od države dobila 2,8 milijona evrov davkoplačevalskega denarja. Pa je manj brana od mojega portala. V preteklosti smo tudi videli, da so novinarji javne televizije, ki imajo status javnih uslužbencev, kot je Ljerka Bizilj, danes direktorica TV Slovenija, šli v politiko in se kasneje mirno vrnili v novinarske vrste. Vidimo celo, da ni sporno, ko javni funkcionarji - sodniki postanejo poslanci političnih strank, kot je Mariborčanka Jasna Murgelj iz Cerarjeve Stranke modernega centra, in imajo po koncu mandata možnost, da se mirno vrnejo med tako imenovane neodvisne sodnike.

Zakaj je potem sporna moja kandidatura, ko pa nisem niti javni uslužbenec niti funkcionar, živim od svojega dela in ne od proračuna, ker bom pač do izvolitve za poslanca svoj novinarski poklic opravljal naprej?! Jaz bo od danes dalje tudi edini predsednik politične stranke, ki ne bo plačan iz proračuna. Imam občutek, da se nekateri poklicni politiki, ki poznajo moje nepopustljivo in brezkompromisno novinarsko delo, že sedaj bojijo, kaj bo, ko mi pridemo v parlament. Ali - kot je rekel premier Miro Cerar med oddajo Odmevi na TV Slovenija: "Vsi vemo kdo je Bojan Požar".

Nekatere tudi skrbi, da bo z mojih odhodom v politiko Slovenija izgubila vrhunskega novinarja, dobila pa slabega politika. Veste, podobno - "propad", so mi - skorajda isti ljudje - napovedovali že leta 2007, ko sem zapustil časopisno hišo Dnevnik in naredil svoj portal. Pa sem iz nič ustvaril enega najboljših medijskih brandov v državi. Kar zdaj postaja tudi VVFaktor.

Žiga Turk danes na twitterju tudi pravilno ugotavlja, da jaz kot novinar, zaradi političnega udejstvovanja, ne bom nič kaj manj verodostojen. Tega se ni bati, tvita Turk. Bolj ga skrbijo tisti, pod narekovajem neodvisni novinarji, ki so v resnici strankarski aktivisti, ne da bi to bilo transparentno.
Jaz kot novinar nikoli nisem sprejemal navodil iz Murgel niti iz Trstenjakove, in ta model prinašam tudi v politiko!
 
Legendarni smučarski trener Filip Gartner mi je kot mlademu tekmovalcu smučarskega kluba Branik vcepil disciplino in zgodnje vstajanje, tudi ob nedeljah, čeprav se takrat tega še nisem zavedal. Skupaj z bratom Matjažem, ki je bil in je, da ne bo pomote, dosti boljši tenisač od mene, sva bila slovenska prvaka v teniških dvojicah. Doslej sem pretekel 6 velikih maratonov, šport pa me je naučil vztrajnosti, taktike, tekmovanja in prave doze zdrave trme. Zato, ne me spet podcenjevati. Bo pa zame, v tej surovi politični areni, zame uspeh vsak glas, ki ga dobimo na volitvah. Tudi en sam. Bom hvaležen.
 
Danes smo v krasnem hotelu Maribor, na Glavnem trgu, ki ga je pred kratkim postavil moj teniški kolega iz mariborskega Branika, Sašo Arsenovič. Fajn, da smo tukaj, tudi stavba ima dolgo ponosno zgodovino, stoji še iz poznega srednjega veka.

Maribor je na prvi pogled precej običajno srednjeevropsko mesto. Ko pa ga pogledamo od blizu, kmalu ugotovimo, da je preživel burno dvajseto stoletje, s številnimi zgodovinskimi prelomi in menjavami identitete, nazadnje v devetdesetih letih, ko je propadla velika industrija. Zato moje in naše mesto po eni strani nosi v sebi številne frustracije, po drugi strani pa tudi močno preživetveno energijo, strast do življenja, kot jo lahko zasledimo redkokje. Gospodarska kriza je Maribor resda hudo načela, ampak, in tudi za to smo mi danes tukaj, iz te zagate se bo Maribor, verjemite, izkopal po zaslugi podjetnih, inovativnih posameznikov. Tisto, kar mestu ta hip manjka, je normalna politika, ki bo učinkovito servisirala meščane, pa najsi gre za gospodarske pobude, športne ambicije, kulturno ustvarjalnost ali znanstvene preboje. Maribor ni mesto luzerjev, kot nas skušajo mnogi prepričati, Maribor je lahko mesto zmagovalcev, lahko je mesto prihodnosti.

Zato napovedujem naslednje: novi župan Maribora, od jeseni dalje, ne bo Andrej Fištravec, niti Franc Kangler, ne poslanec Desusa Uroš Prikl, niti upokojeni direktor Dravskih elektrarn, Viljem Pozeb, kaj šele poslanec Levice in priseljeni Mariborčan Franc Trček, ampak kandidat naše Liste. To tudi ne bom jaz, saj ne bom kandidiral za župana, ampak mlad mariborsko poslovnež, ki ga pozna in ceni pol Maribora. Ime naj še ostane poslovna skrivnost!

V Sloveniji, čeprav smo sredi Evropske unije, danes živimo v času, ko temeljna pravila ne veljajo več za vse enako. Državno premoženje se krade ves čas in povsod, tudi zdaj, ko mi tukaj sedimo. Magna Steyr, Kemis, Nova Ljubljanska banka in podobni primeri potrjujejo pravilo, da ni pomembno, kaj počneš, ampak kdo to počne, pa četudi s svojim ravnanjem ogroža zdravje ljudi, čisto naravno okolje ali ravna nezakonito. S tem se ne moremo in ne smemo sprijazniti. Politika na ustavno sporni način subvencionira gradnje umazanih industrij iz tujine na vodovarstvenih in kmetijskih površinah, prvovrstno slovensko kmetijsko zemljo pa nato absurdno vozi na degradirana zemljišča, kar je pokazal primer Magne Steyr pod Pohorjem. Kemis je strupeni dokaz, kako hitro je vodilna slovenska politična elita pripravljena postaviti interese kapitala pred temeljne človekove pravice, kot sta zdravje ljudi in pravica do čiste narave. NLB je primer, kako lahko izbranci v državni banki s podporo političnih vplivnežev brez vsakršnih težav operejo milijardo dolarjev! Namesto, da bi se iz koruptivnega primera gradnje TEŠ6 kaj naučili, se je politika odločila na povsem enak način zgraditi še drugi tir.
Še hvala bogu, da je državljanu Viliju Kovačiču, ki je danes tudi tukaj med nami, to uspelo vsaj začasno ustaviti.


Slovenija je danes kot jezero, ki je od zgoraj videti čudovito in lepo, pod gladino pa ga počasi najeda nevarna gniloba, zato se bo, če ne bomo ničesar storili sami, spremenilo v onesnaženo mlako.

Še nekaj alarmantnih dejstev:

Večina aktivne generacije, ki danes v Sloveniji dela in redno plačuje prispevke, je obsojena na to, da bodo na starost postali reveži. S povprečno plačo in polno delovno dobo se ne da več doseči pokojnine, ki bi presegala prag revščine.
Tudi zato, argumentirano rotim Slovence, prenehajte naivno voliti bleferja Karla Erjavca!

Mladi medtem bežijo v tujino. Zadnja leta jih je odšlo 50 tisoč, skoraj vsi visoko izobraženi. Dve tretjini generacije, ki vsako leto diplomira na tehničnih univerzah, se že naslednji dan preseli v tujino. Šolanje enega samega slovenskega zdravnika, ti se v zadnjem času pospešeno selijo delat v Švico, pa Slovenijo stane okoli 700 tisoč evrov!

No, nekateri podatki so še bolj srhljivi. Pozor, že vsak peti otrok v Sloveniji je zlorabljen! Politična elita pa nič, gleda stran.

Zato slovenski politični eliti od tukaj, iz Maribora, kjer danes vlada največja stopnja nezaposlenosti v državi, v Ljubljano sporočam naslednje: vsi vi, na levi in desni, Miro, Dejan, Karl, Janez, pa Milan iz ozadja, imeli ste svojo priložnost, pa ste jo zapravili. Vsi po vrsti. To enako velja tudi za lažno "novo generacijo" politične elite: razne Čuše, Dobovške, Tonine, Šarce in druge. Ni dovolj, da Matej Tonin obleče modro obleko, si sname kravato in očala, pa je kakor nov obraz, ali pa, da igralec-imitator Marjan Šarec začne nositi očala ter igrati predsedniškega kandidata. To so samo navadni replikanti. Z njimi in volilnimi prevarami slovenska politična elita nadaljuje svojo vrsto.

Zato na naši Listi ne bo nikogar, ki se je doslej zapacal z državno ali strankarsko politiko in korupcijo. Naša Lista ne bo azilni dom za reciklirane propadle politike iz LDS-a in Zaresa, kot je bila Pozitivna Slovenije, in kot so to danes še vedno Stranka Alenke Bratušek, Stranka Modernega centra, Dobra država Bojana Dobovška, stranka Zelenih v zasebni lasti dveh Čušev, očeta in sina, pa Lista Marjana Šarca.
Tudi ne bomo Noetova barka za utapljajoče se politične živali. Konec koncev, veste, vse te politike jaz tudi osebno predobro poznam, da bi jih dal na kakšno kandidatno listo. Ne, naši kandidati za poslance bomo navadni ljudje, inženirji, veterinarji, zdravniki, pravniki, ekonomisti, novinarji, športniki, estradniki in drugi, ki želimo v tej državi nekaj narediti. Nas ne zanimajo poslanske plače, funkcije in privilegiji, plače in kariere imamo že zdaj, ne, mi gremo v politiko zato, ker želimo Sloveniji dobro in za to državo tudi nekaj narediti!

Mene ne zanimata Kučan in Janša, ne zanimajo me Dražgoše in prestižni boji znotraj visoke slovenske politike, mene zanima, zakaj naši otroci v vrtcih ali osnovnih šolah jedo uvožene piščance s salmonelo iz Poljske, namesto zdravo hrano s slovenskih kmetij, zakaj v ljubljanski porodnišnici mamice z otroci, ki imajo zlatenico, ležijo po hodnikih, ker v sobah ni več prostora, ali zakaj nesrečne živali umirajo v zavetiščih, ker ni denarja za hrano, po drugi strani pa si Miro Cerar kupuje najnovejše BMW-je. To so zame prava politična vprašanja!

Dejansko bodo Slovenke in Slovenci na junijskih parlamentarnih volitvah pred zelo preprosto odločitvijo. Če ne želijo, da se v tej državi krade še naprej, tako, kot se to počne danes, če želijo konec globoke države in zamenjavo iztrošene in kompromitirane politične elite ter njenih potomcev, če želijo spremembe, ne pa takšno stanje, ki nam vlada zdaj, potem naj glasujejo za našo Listo.
Zato bo naša Lista tudi edina državljanska alternativa vsem drugim političnim strankam. Mi smo res novi obrazi! Gremo pa na volitve zato, da zmagamo! Tukaj v Mariboru, v Hočah in Ljubljani! Srečno, Slovenija!"

Politična elita je priložnost imela in že zapravila. Vključno z replikanti, kot je Šarec. Čas je za druge, za drugačne ljudi. - pozareport.si

Povsem novi hotel Maribor (4*) na Glavnem trgu 8, ob Koroški ulici, blizu znamenitega mariborskega kužnega znamenja, stoji v zgodovinski stavbi iz poznega srednjega veka. To je bil nekoč drugi obrambni "turn" (stolp), ki je branil mesto in meščane ob Dravi. Prava lokacija za rojstni dan nove stranke Liste novinarja Bojana Požarja. Nastale iz Liste z Maribor, ki jo je leta 1993 ustanovil nekdanji mariborski župan in bivši rektor Univerze Maribor, danes pa častni občan Maribora - Alojz Križman. V zadnjem času je Listo za Maribor vodil znani mariborski zgodovinar Aleš Arih. ZDAJ JE ČAS ZA DRUGE, PREDVSEM PA ZA DRUGAČNE LJUDI! Zakaj sem se, po daljšem in tehtnem premisleku, odločil za vstop na politično prizorišče, sem zelo podrobno pojasnil v svojem nastopnem govoru na torkovem kongresu, kjer se je stranka Lista za Maribor preimenovala v Listo novinarja Bojana Požarja. Pojasnil sem tudi argumente, zakaj

Politična elita je priložnost imela in že zapravila. Vključno z replikanti, kot je Šarec. Čas je za druge, za drugačne ljudi. - pozareport.si

Povsem novi hotel Maribor (4*) na Glavnem trgu 8, ob Koroški ulici, blizu znamenitega mariborskega kužnega znamenja, stoji v zgodovinski stavbi iz poznega srednjega veka. To je bil nekoč drugi obrambni "turn" (stolp), ki je branil mesto in meščane ob Dravi. Prava lokacija za rojstni dan nove stranke Liste novinarja Bojana Požarja. Nastale iz Liste z Maribor, ki jo je leta 1993 ustanovil nekdanji mariborski župan in bivši rektor Univerze Maribor, danes pa častni občan Maribora - Alojz Križman. V zadnjem času je Listo za Maribor vodil znani mariborski zgodovinar Aleš Arih. ZDAJ JE ČAS ZA DRUGE, PREDVSEM PA ZA DRUGAČNE LJUDI! Zakaj sem se, po daljšem in tehtnem premisleku, odločil za vstop na politično prizorišče, sem zelo podrobno pojasnil v svojem nastopnem govoru na torkovem kongresu, kjer se je stranka Lista za Maribor preimenovala v Listo novinarja Bojana Požarja. Pojasnil sem tudi argumente, zakaj

Galerija slik

Zadnje objave

Tue, 20. Aug 2019 at 19:44

28128 ogledov

Brezglave in plenilske investicije je treba ustaviti
Spoštovane državne svetnice in svetniki,  Dopolnjujem pobudo   in Vam  pošiljam utemeljitev v priponki PISMO... Pobuda je razširjena na tri segmente : 1) vladni 2TIR  2) Tretja razvojna os (3Ro)  in 3)  Čista pitna voda v povezavi z  Ljubljanskim kanalom C0.  Vsem projektom je skupno to, da so politično izsiljeni in da za njih obstojajo zelo dobre alternative in da nikakor ni res, da nasprotniki zaviramo razvoj. Skupno pa jim je žal tudi to, da se "nezmotljiva" oblast o njih sploh noče izreči in pogovarjati in da s pomočjo nedelujočih institucij nadzora ter uslužnih in ustrahovanih medijev tako državna kot lokalna oblast neovirano in  arogantno  dela škodo državi in državljanom in rine naprej za vsako ceno. V medijih pa uveljavlja in izvaja cenzuro.   Vendar ne smemo pristajati na logiko - psi lajajo karavana gre dalje, tako kot je to bilo pri TEŠ6, ko je bila preiskovalna komisija ustanovljena najmanj 6 let prepozno.  Skratka nehajmo vendar že enkrat zvoniti več po toči. Pravočasno uporabimo sredstva,  ki so še na voljo. Eno izmed njih je parlamentarna preiskava, ki jo DZ na predlog Državnega sveta MORA ustanoviti. Škoda je sicer že pdovzročena, vendar je še obvladljiva - dokler ne pričnejo z glavnimi deli, tam kjer pa so se ta dela že začela (kanal C0), pa jih je nujno nemudoma ustaviti po sodni, policijski in/ali inšpekcijski  poti.  Skupni imenovalec vseh treh problematičnih projektov je: predrznost, samovolja,oblastna  arogantnost  ter pohlep po davkoplačevalskem in evropskem denarju.  Motiv za  tako ravnanje pa je korupcija, ki je pri vladnem 2 tiru celo uzakonjena - z zakonom  in koncesijo za dobo 45 let. Kršenje zakonodaje in okoljskih standardov je samo posledica. V vseh teh primerh pa je očitno, da pravna država ne obstaja več in da praviloma zmaguje tisti, ki je bolj nasilen in ima za sabo glasovalni stroj - politično večino.  Institucije nadzora skupaj z Ustavnim sodiščem in Računskim sodiščem vred, pa žal ne delujejo več. Zato so izredna politična sredstva, kot je parlamentarna preiskava, več kot potrebna - so NUJNA. Spoštovani ! Brezglave in plenilske investicije je treba ustaviti. Čeprav so nam EU institucije lahko v pomoč (in smo že v kontaktu in navezi z njimi), te ne morejo nadomestiti zdrave pameti in politične volje za ukrepe nas samih,  doma v Sloveniji. Izgovori, da so ti  projekti neustavljivi niso resnični, so le dokaz prevladujoče  izsiljevalske logike -  politike izvršenih dejstev na katero ne smemo več pristajati. Zato je ustanovitev parlamentarne preiskovalne komisije ne samo potrebna, ampak nujna.  Znano je namreč: Država, v kateri so barabe in kriminalci glasnejši od poštenih ljudi je izgubljena. In: kdor se bori lahko izgubi, kdor se ne bori - je ŽE IZGUBIL !   Spoštovane svetnice in svetniki: upamo na Vaš RAZUM  in POGUM. Hvala za podporo !  Lepo vas pozdravljamo   !   Vili Kovačič, CI  Davkoplačevalci se ne damo, Sergij Andrejaš, CI Gabrovica-Črni kal, Brane Grad, Aleš Mrzel, Mirko Brnič Jager, Zveza CI Ljubljane

Tue, 20. Aug 2019 at 19:40

27446 ogledov

Posredujemo vam sprejete sklepe na seji Komisije za nadzor javnih financ - KNJF 20.02.2019 glede drugega tira:
- Komisija DZ za nadzor javnih financ (Komisija) pričakuje od ministrstva, pristojnega za infrastrukturo, da Državnemu zboru v roku 15 dni od dneva sprejetja tega sklepa, posreduje natančno časovnico in finančno strukturo projekta drugega tira železniške proge Divača – Koper, s podrobno obrazložitvijo vseh postavk ter časovno in finančno konkretizacijo glede izvedbe dvotirne proge. - Komisija pričakuje, da bo ministrstvo pristojno za infrastrukturo najkasneje v šestih mesecih od sprejema tega sklepa zagotovilo strokovno preverbo alternativnih rešitev preko strokovnjakov, ki doslej niso sodelovali v nobeni od faz načrtovanja ali vodenja projekta. - Komisija zaproša Fiskalni svet, da poda mnenje glede javnofinančne upravičenosti in tveganj, ki jih prinaša projekt izgradnje drugega tira železniške proge Divača – Koper, kot je določen v Investicijskem načrtu, ki ga je sprejela Vlada RS na svoji 16. redni seji dne 24.1.2019. - Komisija DZ za nadzor javnih financ priporoča Računskemu sodišču Republike Slovenije, da opravi revizijo pravilnosti in smotrnosti projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača – Koper, kot je določen v Investicijskem načrtu, ki ga je sprejela Vlada RS na svoji 16. redni seji dne 24.1.2019. Opomba: Prvi trije sklepi so bili sprejeti z glasovanjem 7:6, četrti sklep pa z 12:1 Sklepe je posredovala KNJF, na seji sem bil prisoten in aktiven tudi sam. Vili Kovačič

Tue, 20. Aug 2019 at 19:34

28199 ogledov

Slovenija naj državne investicije začne izvajati zakonito
Spoštovane svetnice in svetniki Državnega sveta V imenu treh civilnih iniciativ naslavljamo na Državni svet RS pobudo z namenom, da končno Slovenija državne investicije začne izvajati zakonito in v skladu z evropskimi standardi in direktivami ter okoljskimi zavezami in z namenom, da vlado prisilimo k transparentni uporabi davkoplačevalskega denarja za namene ekonomičnih in družbeno koristnih investicij - brez uničevanja narave, obdelovalnih kmetijskih površin in brez ogrožanja oskrbe s čisto pitno vodo. Pobuda je namenjena temu, da v odprtih projektih rešimo kar se rešiti da in da politiko in javnost opozorimo na izsiljevanje po vzorcu TEŠ6, ki se ne sme ponoviti. Gre za dva državna projekta : vladni 2TIR – Divača Koper in 3.razvojna os (po trasi F-2-2, odsek Šentrupert Velenje) in en projekt v Ljubljani, ki je čista črna gradnja- brez okoljskega soglasja in CPVO. (celovite presoje vplivov na okolje). To je takozvani kanal C0, ki se gradi iz EU kohezijskih sredstev in pri katerem inšpekcija kljub nezakonitostim noče ali ne upa ukrepati. Pričujoča pobuda pa je hkrati spodbujena tudi z dokončno oblikovano inženirsko ALTERNATRIVNO REŠITVIJO, za 2TIR, ki pa jim vlada kljub sklepom Komisije za nadzor javnih financ (KNJF), sprejetimi na seji KNJF 20.02.2019, ne želi in noče prisluhniti. Sprejeti so bili namreč 4 sklepi, za realizacijo katerih je imela vlada 6 mesecev časa. A nič od tega ni nredila. Vlada se še naprej obnaša kot, da se je to sploh ne tiče. Zato je pobuda za preiskavo nujna, Obenem s pobudo opozarjamo da se dogajajo tudi druge nedopustne stvari: zaradi načrtnega zanemarjanja obnove starega tira je že prišlo 1.) do povsem nepotrebne nesreče z izlitjem KEROZINA in 2). dobili smo AFERO viadukt Glinščica, iz katere je od daleč vidno pristransko delovanje MINISTRICE – ne v korist davkoplačevalcev, ampak za žepe slovenskih gradbenih tajkunov (Kolektor, Riko, Pomgrad) in 3.) uvaja se princip drobljenja vrednosti projekta na koščke, kar je daleč od odgovorne in ekonomične rešitve. Družba 2TDK tudi ni sposobna sama pripraviti oddajanje naročil, zaradi česar potrebuje nasvete tujih konsultantov, ki niso poceni. Ob tem, da je bil že investicijskoi program (IP), ki se sicer že izkazuje kot povsem nekonsistenten. Porabljenih je že bilo neverjetnih 800.000 eur. Zadeva glede neverodostojnosti IP pa je zardi napačnih številk in zavajanja javnosti trenutno v sodni preiskavi - policija je zadevo predala tožilstvu. Ob tem pa prihaja do iztirjenj vlakov - tudi zaradi odvzema 300 milijonov iz plana za obnovo obstoječe proge v letih 2019, 2020 in 2021. To prerazporejanje denarja je posredni vzrok za iztirjenja vlaka na kraškem robu. Poleg tega ministrstvo za infrastrukturo (MzI) Državnemu zboru že najavlja sprejem zakona o državnem poroštvu za posojila privatnih – komercialnih bank in EIB. Zahtevamo, da predlagatelji poroštva - to so člani vlade in državni sekretarji, pa tudi poslanci, ki bodo to izglasovali, s svojem premoženjem tudi sami jamčijo za projekt, v katerega so sicer po javnih izjavah trdno prepričani. Ker se na te pozive vlada sploh ne odziva, utemeljeno sklepamo, da gre za novo prevaro v breme davkoplačevalcev. Zato bi bilo nujno, da KNJF s tem v zvezi nemudoma pridobi stališče prstojnih služb in Računskega sodišča, ki bi sicer že moralo biti izdelano. Zgodba TEŠ6 se očitno ponavlja tudi pri vladnem 2tiru, pa tudi na 3 razvojni osi in v ljubljanski vodooskrbi. Zato ne smemo dovoliti, da se zadeve stihijsko odvijajo naprej. PREDLAGAMO, da Držani svet Državnemu zboru naloži ustanovitev PARLAMENTARNE PREISKAVE - za projekt 2 Tir in za projekt 3 razvojna os Šentrupert Velenje. Enako pozornost pa naj DZ nameni ogrožanju podtalnice s kanalom C0 v Ljubljani. Svetnice in svetniki, pobuda ni sama sebi namen, zato je nujno da jo sprejmete čimprej in (ne kot pri TEŠ6), šest let prepozno, kar pomeni posmeh davkoplačevalcem in prenašanje odgovornosti iz ene vlado na drugo in totalno izgubo spomina odgovornih. Spoštovani, prišel je čas ko ni več časa, kajti omenjene državne investicije predvsem pa projekt 2tir, so že ušle iz nadzora. Tisti, ki bi ga morali držati v okvirih transpaentnosti in ekonomičnosti ter zakonitosti in v skladu z EU okoljskimi in vodovarstvenimi standardi in direktivami, zdaj s svojim početjem povzročajo prav nasprotno.To velja tako za 2TIR kot za 3R.os in ljubljanski kanal C0. Ta predlog je verjetno zadnji poizkus urejanja stvari po parlamentarni poti. Vkolikor ne bo naletel na plodna tla v DS in DZ, bo to zelo slaba izkaznica za vse institucije in politiko v Sloveniji. In zadeva bo slej ko prej končala na sodišču EU ali drugih EU institucijah. Vendar bo takrat povzročema škoda že mnogo večja. Ljubljana, 20.08.2019 Vili Kovačič, CI Davkoplačevalci se ne damo Sergij Andrejaš, CI Gabrovica-Črni kal Brane Grad, Aleš Mrzel, Mirko Brnič Jager, Zveza CI Ljubljane Dvotirna proga Koper – Kozina – Divača (trinajst prednosti kompleksnega pristopa) 1. Dvotirna proga z dovoljenim nagibom 35 promilov 2. Izmenična napajalna napetost 3. Rekuperacija energije – pretvorba zavorne energije v elektriko 4. Zaščita obstoječih vodnih virov (Suha dolina - Suhi graben) 5. Povečanje pretovorne zmogljivosti Luke Koper na obali 6. Zagotavljanje dobrih mednarodnih povezav v Istri (Ljubljana, Pula, Rijeka) 7. Odsotnost požarov brez glifosata in strupenih snovi 8. 9,4 km tunelov – ni servisnih cevi 9. Potniški promet – turizem (oprtni vlaki + osebni avtomobili) 10. Čas izgradnje dvotirne proge - zaključek leta 2024 (2 leti pred enotirno 2026) 11. Cena dvotirne proge največ 950 milijonov - na ključ 12. Oživitev gospodarske cone v Kozini in uporaba izkop. materiala na licu mesta 13. Brez državnega poroštva za posojila privatnim bankam Razlika je v pristopu - ustvarjalni, inventivni inženirski pristop nasproti zakrneli birokratski pameti, ki je brez motiva in uživa v politični korektnosti - poslušnosti. Motiv ni lastni denar, ampak čim manjše uničenje narave ter največji učinek za najmanjši denar. (*Prečni in vzdolžni profil tunelov in viaduktov je že izdelan,obrazložitve so dane v novem Zborniku)

Tue, 2. Jul 2019 at 15:52

29146 ogledov

Ob nesrečah lahko prepoznamo neprimerno projektiranje in odločitve politike.
Zadnja nesreča iztirjenja vagonov v Hrastovljah je lep dokaz posiljevanja politike pri umeščanju objektov v prostor in s koketiranjem »stroke« oblasti zato, da izvajajo projekte, ki dolgoročno uničujejo prosta sredstva države za razvoj. Ob poslušanju tov. Meseca, da se mora sedaj Vlada RS g. Šarca odločati o tem da se TEŠ 6 zapre do leta 2030 potrjuje dejstvo, da se nekdo stalno in zavestno dela norca iz proračunskih sredstev, tako ali drugače. Isti projektanti, ki so pisali neresnice o količinah premoga (vključno s politiki Šaleškega lobija - Velenje) nas bodo sedaj prepričevali, kako je to modra politika. Še huje, isti projektanti služijo v senci kot proizvajalci sedaj pri projektu drugi tir. Povsem razumljivo je zakaj tako hitijo in nas državljane posiljujejo z neprimernimi rešitvami. Nesreče pri iztirjenju vlakov na relaciji Koper Divača so PROJEKTIRANE in izvedene zavestno ob vseh soglasjih raznih agencij in strokovnjakov na tak ali drugačen način. Trditev, da vladna trasa enotirne proge drugega tira izkazuje povečano varnost vodnih virov je samo eno sprenevedanje politikov, ki ne želijo razumeti in bojim se da ne zastopijo problema. Zaradi buldožerske taktike ministrice za infrastrukturo bodo projektanti in gradbeni izvajalci kot zveste oprode izgradili neprimeren objekt z lažnivimi argumenti. Torej na enak način, kot je bilo v letu 2010 dovolj premoga po »strokovnih« zagotovil, sedaj v letu 20’18 pa se pogovarjamo o tem, da je premoga v naslednjih letih premalo oziroma ga bomo uvažali. Torej je beseda plačanih dežurnih »strokovnjakov« vedno in ob vsakem vremenu za politiko merodajna. Bombardiranje z raznimi PR strokovnjaki pa samo dokazuje lažnivost v vsej globini in obliki. Zakaj tako poudarjanje trditev raznih strokovnjakov? Zato, ker je stanje pri odločanju v politiki odvisna od njih. Pri tem pa politika, ki govori o prepotrebnem sožitju slovenskega naroda brez usmiljenja ne samo ločuje, temveč javno naslavlja strokovnjake po njihovem občutku, kdo je naš in kdo je vaš. Pri projektu TEŠ 6 in tudi drugih je bilo to izkazano in dokazano. Na primeru drugega tira prav sedaj ob tej nesreči politika zavestno zavaja na podlagi mnenj »strokovnjakov«, ki jih uporabijo za dnevne namene, nikakor pa niso sposobni argumentirane razprave. Ker so slike in načrti po sporočilni vrednosti najbolj primerni si oglejmo problem vodonosnih virov na trasi železniške povezave Koper- Divača. Zelena barva prikazuje umeščenost obstoječega tira glede na lokacije vodnih virov. Rdeča barva prikazuje dvotirno progo, ki jo je predlagala Strokovna skupina neodvisnih strokovnjakov. Umeščenost enotirne proge projekta Drugi tir je predstavljena v rumeni barvi. Projekt dvotirne proge je predstavljen v rdeči barvi. Obstoječa proga ima odmike od vodnih virov med 183m do 2621 m, kjer je nesreča nastala. Projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira ima odmike 1298 m od potencialnih površinskih virov in neposredno preseka v tunelih podzemeljske vodonosnike. To pomeni, da je pričakovana škoda pri analizi rizikov lahko izražena kot nepsredno plačilo Italiji za nepopravljivo škodo pri onesnaženju vodnih virov. Povzročeno škodo sosednji državi Italiji bo seveda plačala država Slovenija ali kar slovenski davkoplačevalci. Da take škode Slovenija ne bo plačala, ker so naši pravniki tako sposobni, je tretja neverjetna laž in zamegljevanje problema sedanje politike. Predlog Strokovne skupine v rdeči barvi pa gre prav po tako imenovani suhi strugi (ki jo vsi poznajo od domačinov do strokovnjakov (ki ne jecljajo, pa ne zaradi govorne napake ampak zaradi neznanja). Oddaljenost od katerekoli vira pa je najmanj 1765 do 2158m. Obe razdalji sta večji od največje pri obeh trasah. Kar pomeni, da je projekt dvotirne proge skrbno načrtovan in upošteva optimalno umestitev v prostoru. Če takih argumentov ne želi nobeden slušati, če se vsi zeleni nočejo več ukvarjati z železniško povezavo Koper – Divača to samo pomeni zlizanost politike in proklamatorjev zaščite okolje do take mere, da je vsaka diskusija sistematično umaknjena iz javnega diskurza. Zakaj tako? Odgovor je jasen argumenti so tako jasno v prednosti sprembe trase da bi vsi argumenti stroke bili predstavljeni v pravi obliki. Lažnivo predstavljanje čeka za 109 mil EUR, ob slovesu obupane komisarke ga. Bulčeve. Norenje mimo varstvenih ukrepov pri izgradnji dovoznih cest, tišina različnih predstavnikov Zelenih Slovenije pa samo doakz več o zlizanosti politike za skupno zavajanje državljanov ter predvsem uničevanje ekonomskega potenciala države Slovenije. Prof. dr. Jože Duhovnik

Tue, 2. Jul 2019 at 15:46

27841 ogledov

RAVNANJE Z BISERI (tudi naravnimi) NI ZA SVINJE ampa za odgovorne ljudi
IZTIRJENJE VLAKA na progi Divača Koper je samo posledica iztirjene pameti. Iztirilo je 6 vagonov, zlil se je KEROZIN. Vlak je bil namenjen v Munchen. Sklepamo, da so bili vagoni OK in primerni za prevoz, napaka v podvozju je malo verjetna. Predor pa nima betonske obloge in skalnate stene niso gladke. Očitno sta se na ostenju tunela »popraskali« cisterni zadnjih dveh vagonov in prišlo je do izlitja. To je kratek opis dogodka. KLJUČNO PA JE SLEDEČE!V veljavni Resoluciji prometa do leta 2030, ki jo je sprejela vlada Mira Cerarja leta 2017, je predvidena nadgradnja in sanacija obstoječe proge že letos - v letih 2019 do 2022. Resolucijo je sofinancirala  EU. Resnici na ljubo pa je prav sedanja ministrica odgovorna, da se sanacija obstoječega tira sploh še ni začela. V predlogu proračuna za leti 2019-2020 in tudi v proračunu 2020-2021 tega denarja ni, saj je obnovitev obstoječe proge iz proračunov izpadla in je zadeva prestavljena na obdobje po dokončanju novega drugega tira leta 2026 - do takrat pa naj bi vozili maksimalne količine po zelo dotrajani sedanji progi. Po takšni kot je včeraj pokazala zobe. Ministrico pozivam, da se namesto z buldožiranjem prične ukvarjati in hvaliti s tem kar je zdaj v resnici najbolj nujno, to pa so problemi sedanjega tira in varnosti ljudi in ohranjanja podtalnice, ne samo zaradi izlitja, ki smo mu bili zdaj priča, pač pa tudi zaradi škropljenja proti požarom in s fizično zaščito ljudi na izpostavljenem delu nad okoliškimi vasmi. Danes je bil daleč najbolj izpostavljen problem grožnja onesnaženja podtalnice. Ampak problem ni samo sedanja proga. Tako ministrica kot njen oproda Janko Sever tudi novi dvojni tir družno peljeta po enako in še bolj tveganem vodovarstveno območju - po trasi (41 km tunelov) s presekanjem podzemnih vodotokov, v zaščitenem območju habitatov in podzemnih jam kraškega sveta. Račun za to še ni izstavljen, ko bo prišel, bo izjemno visok. Očitno se tega le malokdo zaveda, zato to tako uspešno skrivajo. Ekološki zločin v Glinščici in Beki bo kmalu doživel epilog. Ne more ga skriti pravljica o »vodoteseno« zaprtem viaduktu, kajti to območje na srečo ni samo stvar Slovenije, je tudi stvar Italije. Poskrbeli bomo, da bo temu primerno obravnavan. Vse to pa do leta 2026 pomeni v celoti pristajanje na sedanje ogrožujoče stanje. Videz zaskrbljenosti ministrice za vodovarstveno območje je zato povsem odveč saj za njim ne stoji drugega kot meizmerni voluntarizem oblasti – pohlep po slavi in tujem, davkoplačevalskem denarju. Zato bomo ob morebitnem zakonu o državnem poroštvu zahtevali od ministrice in njene ekipe naj najprej sama – s svojim zgledom, zastavi lastno premoženje kot poroštvo za ta »edinstveni« projekt. Zdajšnja nesreča je opozorilo, da nobena trasa ne sme potekati po vodonosnih in zaščitenih habitatnih območjih. Zato ministrici sporočamo: da se to ne zgodi, si bomo prizadevali ukrepati, tako na nivoju EU kot na nivoju Slovenije. Kršitve EU zakonodaje v tem projektu so namreč tako vidne, da bodo kmalu priznane tudi iz Bruslja. Zato ministrici priporočam, da fiktivni ček za 109 miljonov vnovči za izboljšavo obstoječe proge in elektrifikacijo na izmenični tok, ne pa za svojo samo promocijo z davkoplačevalskim denarjem. Zdajšnja nesreča je pravzaprav sreča, ker je pritisk k ozaveščanju za REVIZIJO vsiljenih prioritet vladnega 2tira. Namesto samovolje in arogantnega kršenja evropskih direktiv je potrebna nova CPVO - celovita presoja vplivov na okolje in potrebno bo novo okoljevarstveno soglasje – tudi Italije. Nevladna inženirska stroka daje alternativo, vendar usodna domišljavost ministrice celotni vladi preprečuje vsak pogovor. Javnost pa navaja na znano misel:»ravnanje z biseri (tudi naravnimi) ni za svinje, ampak za odgovorne ljudi« Ministrico, katere stranka se je meni osebno celo ponujala za zbiranje podpisov za referendum, potem pa besno tolkla po njem in trikrat zamenjala svoja stališča - opozarjam, da vendarle še nismo čisto na Balkanu, pač pa nekoliko tudi v Evropi. In tudi zdrave pameti še ni povsem zmanjkalo, kljub ogromnemu pritisku in pohlepu oblasti, da uniči vse kar ji je na poti. Ministrici sporočam, da se ji čas izteka in ji pri tem ne bodo pomagale niti metode njenega Bandellija alias Betonelija, ki se je navduševal nad mojo fizično likvidacijo. To ne bo preprečila niti totalna medijska cenzura. Vili Kovačič, državljan K. - pobudnik referendumov proti zakonu o 2 tiru in proti zakonu o poroštvu države za TEŠ6

Thu, 27. Jun 2019 at 10:17

28194 ogledov

STRUPENI SADEŽI POLITIČNEGA BOJA ZA PRVO LOPATO
IZTIRJENJE VLAKA na progi Divača Koper je samo posledica iztirjene pameti. Iztirilo je 6 vagonov, zlil se je KEROZIN. Vlak je bil namenjen v Munchen. Sklepamo, da so bili vagoni OK in primerni za prevoz, napaka v podvozju je malo verjetna. Predor pa nima betonske obloge in skalnate stene niso gladke. Očitno sta se na ostenju tunela »popraskali« cisterni zadnjih dveh vagonov in prišlo je do izlitja. To je kratek opis dogodka. KLJUČNO PA JE SLEDEČE! V veljavni Resoluciji prometa do leta 2030, ki jo je sprejela vlada Mira Cerarja leta 2017, je predvidena nadgradnja in sanacija obstoječe proge že letos - v letih 2019 do 2022. Resolucijo je sofinancirala  EU. Resnici na ljubo pa je prav sedanja ministrica odgovorna, da se sanacija obstoječega tira sploh še ni začela. V predlogu proračuna za leti 2019-2020 in tudi v proračunu 2020-2021 tega denarja ni, saj je obnovitev obstoječe proge iz proračunov izpadla in je zadeva prestavljena na obdobje po dokončanju novega drugega tira leta 2026 - do takrat pa naj bi vozili maksimalne količine po zelo dotrajani sedanji progi. Po takšni kot je včeraj pokazala zobe. Ministrico pozivam, da se namesto z buldožiranjem prične ukvarjati in hvaliti s tem kar je zdaj v resnici najbolj nujno, to pa so problemi sedanjega tira in varnosti ljudi in ohranjanja podtalnice, ne samo zaradi izlitja, ki smo mu bili zdaj priča, pač pa tudi zaradi škropljenja proti požarom in s fizično zaščito ljudi na izpostavljenem delu nad okoliškimi vasmi. Danes je bil daleč najbolj izpostavljen problem grožnja onesnaženja podtalnice. Ampak problem ni samo sedanja proga. Tako ministrica kot njen oproda Janko Sever tudi novi dvojni tir družno peljeta po enako in še bolj tveganem vodovarstveno območju - po trasi (41 km tunelov) s presekanjem podzemnih vodotokov, v zaščitenem območju habitatov in podzemnih jam kraškega sveta. Račun za to še ni izstavljen, ko bo prišel, bo izjemno visok. Očitno se tega le malokdo zaveda, zato to tako uspešno skrivajo. Ekološki zločin v Glinščici in Beki bo kmalu doživel epilog. Ne more ga skriti miti »vodoteseno« zaprt viadukt, kajti to območje na srečo ni samo stvar Slovenije, je tudi stvar Italije. Poskrbeli bomo, da bo temu primerno obravnavan. Vse to pa do leta 2026 pomeni v celoti pristajanje na sedanje ogrožujoče stanje. Videz zaskrbljenosti ministrice za vodovarstveno območje je zato povsem odveč saj za njim ni drugega kot voluntarizem oblasti – pohlep po slavi in tujem, davkoplačevalskem denarju. Zato bomo ob morebitnem zakonu o državnem poroštvu zahtevali od ministrice in njene ekipe naj najprej sama – s svojim zgledom, zastavi lastno premoženje kot poroštvo za ta »edinstveni« projekt. Zdajšnja nesreča je opozorilo, da nobena trasa ne sme potekati po vodonosnih in zaščitenih habitatnih območjih. Zato ministrici sporočamo: da se to ne zgodi, si bomo prizadevali ukrepati zdaj in v bodoče - tako na nivoju EU kot na nivoju Slovenije. Kršitve EU zakonodaje v tem projektu so namreč tako vidne, da bodo kmalu vidne tudi iz Bruslja. Zato ministrici priporočam, da fiktivni ček za 109 miljonov vnovči za izboljšavo obstoječe proge in elektrifikacijo na izmenični tok, ne pa za svojo samo promocijo z davkoplačevalskim denarjem. Zdajšnja nesreča je po drugi strani sreča, ker je pot k ozaveščanju, da bo oblastniške samovolje kmalu konec in bo treba plačati zapitke. Samovolja in kršenje pravil bodo dobile svoje meje. Povzročeno opustošenje na dostopnih cestah pa bo večni spomenik človeške nadutosti, arogance in samovolje. Ministrico, katere stranka se je meni osebno celo ponujala za zbiranje podpisov za referendum, potem pa besno tolkla po njem in trikrat zamenjala svoja stališča - opozarjam, da vendarle še nismo čisto na Balkanu pač pa nekoliko tudi v Evropi. In tudi zdrave pameti še ni povsem zmanjkalo, kljub ogromnemu pritisku in pohlepu oblasti, da pregazi in uniči vse kar ji je na poti. Ministrici in njeni stranki pa še sporočam, da ji pri tem ne bodo pomagale niti metode bivšega ministra Bandellija alias Betonelija, ki se je navduševal nad mojo fizično likvidacijo. To ne bo preprečila niti totalna medijska cenzura. Vili Kovačič, državljan K. - pobudnik referendumov proti zakonu o 2 tiru in proti zakonu o poroštvu države za TEŠ6

Zadnji komentarji

Prijatelji

Jedat ErukCenzura .siBranko GaberMoris Kočevska Rekadusan trajbaric

NAJBOLJ OBISKANO

Namesto, da bi se iz koruptivnega primera TEŠ6 kaj naučili, se je politika odločila na povsem enak način zgraditi še 2. TIR