Vladni drugi tir na slepem tiru in kaj po referendumu?
Čas je, da neustavnost in nezakonitost vladnega zakona izterjamo po pravni poti.
Referendum Drugi tir
Aktualno

Četrtek, 12. oktober 2017 ob 08:52

Odpri galerijo

VLADNI DRUGI TIR NA SLEPEM TIRU IN KAJ PO REFERENDUMU?

Čas je, da neustavnost in nezakonitost vladnega zakona izterjamo po pravni poti.

»Obstajata dva načina, kako ste lahko pretentani. Bodisi verjamete to, kar ni res, bodisi nočete verjeti tega, kar je res.« (S. Kierkegaard).

Misel sem si izposodil iz svojega članka ob polemikah o TEŠ 6 pred približno 5 leti. Stavek danskega filozofa je mišljen kot abstraktna dilema, vendar če njegovo misel prenesemo v Slovenijo 2017, zlahka pridemo do tega, da to sploh ni dilema. Davkoplačevalci bomo pretentani na oba omenjena načina. Kolikokrat se bo to zgodilo, pa bomo šele videli. Verjetnost, da bo to večkrat, pa je zelo velika, razen če pride do streznitve.

Da bi bila verjetnost napake, podobne tisti iz TEŠ 6, čim manjša, sem zbral nekaj ključnih podatkov, za katerimi stojim, za njimi pa stojijo tudi izvedenci različnih strok in disciplin. Vsekakor pa ne stoji zadaj Janez Janša, ki se Cerarju in njegovim očitno tudi kot nočna mora prikazuje na vsakem koraku.

Ne le v Julijcih, tudi na Kraškem robu potrebujemo prvenstveno Slovensko smer

Referendum je bil potreben zato, da se razblini megla, ki jo je zasejala apologetska uradniška stroka, in da bo multidisciplinarna strokovna skupina, ki ima rešitev, vendarle lahko spregovorila. Seveda ne o čemerkoli, temveč o taki rešitvi, ki bo čim bližja optimalni in bo torej zagotovila najhitrejši, najkrajši najcenejši ter okolju prijazen skok čez Kraški rob.

Da bi razblinili meglo, sem zbral najvažnejša dejstva in jih zapisal kot evalvacijske kriterije za primerjavo z uzakonjeno vladno varianto. Dve koloni v razpredelnici sem namenoma pustil prazni, naj si vsak točke v njih lahko vpiše sam in izračuna razliko. To bo zmogel vsakdo, ki priznava, da še vedno velja: 2 x 2 je 4 in seveda 2-2 =0. Vsi drugi naj raje opustijo branje.

Levo desne reakcije po referendumu

Reakcije po referendumu, ki ga vlada kljub slavospevom ni dobila pošteno in še zdaleč ne v enaki tekmi, so različne na tako imenovani levi in desni. Vlada je slavila Pirovo zmago, en del opozicije se zdaj celo posipa s pepelom, v obojih pa se odraža olajšanje, da DavkoPlacevalciSeNeDamo nismo doživeli zmagoslavja, ki bi bilo pohujšljivo, saj bi lahko postali preveč popularni in sploh nov akter pri vzpostavljanju novih razmerij v politiki. To je politični aspekt tega referenduma. Politični del referenduma pa je tudi dejstvo, da kljub kilavi večini (53:47) vlada nima prav nobenega razloga za slavje. Sicer pa vladna stran ni dosegla 1/5 volilnega telesa, ki bi vsaj delno opral njihov »drugi tir« sumničenj in vsem vidne korupcije v Kopru, Črnem Kalu in v Mariboru. Vsaka resna vlada bi od takega zakona odstopila, preiskovalni organi pa bi – razen v Sloveniji, že bili na delu.

V vodilnih levih medijih so se zvrstili številni pamfleti, žal še najbolj v »osrednjem« dnevnem časopisu, kjer sta si s pridihom blat(enj)a največ duška na račun davkoplačevalcev privoščila dva Borisa (Boris Šuligoj in Boris Jež). Pametnjkoviči pa so se zgražali nad tem, da je referendum sploh bil – 7 veličastnih kolumnistov v Nedelu in seveda Maks Tajnikar v Delu. In pa slavni TOF v Nedeljcu, če naštejem le tiste, ki sem jih sam opazil. Zato je prav, da tudi njim v številkah pokažemo, zakaj je bil referendum potreben. Podatki so neizprosni tako za zakon kot za vladno varianto poteka »drugega tira«. Razkrivajo pa tudi, da vladni plenilski projekt »drugi tir« služi vsemu drugemu, le razvoju ne. Nasprotno: ta projekt razvoj ogroža, ogroža košček slovenske Istre, ogroža njegovo prebivalstvo, ki se že sedaj zapira v hiše pred širjenjem prahu in smradu iz razsutih tovorov drugega pomola, predvsem pa ogroža svetovno naravno dediščino - rezervat v kanjonu Glinščice. Ogroža pa tudi slovensko morje, obalo in pa slovensko suverenost nad ključno infrastrukturo.

Vladni projekt je produkt rakastega tkiva, ki odkriva vso bedo slovenske družbe - slovenskega klientelističnega kapitalizma brez nadzora ugrabljenih nadzornih institucij in z asistenco skorumpiranega sodstva pa tudi medijev. Predstavlja pa finančni vir za financiranje samooklicane prvorazredne manjšine, za izkoriščanje in krajo iz rok in žepov drugorazredne večine – večine davkoplačevalcev. Gre za izkoriščanje človeka po človeku (prosto po Marxu) oziroma za kanibalizem po slovensko! Žal tega tudi referendum ni ustavil, ustavitila ga bosta morda pomanjkanje finančnih virov in sodna presoja - moč argumenta in argumenti strokovnosti ter pravičnosti, ki smo jih na sicer invalidnih soočenjih vendarle imeli možnost nekaj slišati, če smo to le želeli.

Poslovni model, ki smo mu priča, je nadgradnja znanega scenarija iz TEŠ 6. Gre najprej za zavlačevanje, nato pa za neznosno hitenje in politiko izvršenih dejstev. Ta sila lomi vse ovire, vrh vsega pa Slovenijo ponovno potiska v novo črno luknjo zavoženih preplačanih investicij in novega zadolževanja. To nam jemlje energijo in sredstva tudi za nujen razvoj železniške infrastrukture in vzdrževanje le te na mnogih drugih področjih.

Tega se večina ljudi žal še ne zaveda, zato je na referendumski dan raje ostala doma pred ekrani, zdaj pa nemočno preklinja in čaka, kaj jim bodo novodobni oblastniki še zakuhali oziroma kako bodo oblastniki delili drobtine iz bogatinove mize. Za drobtine smo se pripravljeni stepsti za milijarde večini ni mar.

Po referendumu o zakonu o drugem tiru nam ostajajo še tri možnosti

  1. zahteva za presojo ustavnosti in zakonitosti zakona na US in, če bo potrebno, tudi na evropskem sodišču
  2. ocena konkretnega projekta s strani Računskega sodišča
  3. uveljavitev alternativne variante, ki bo Slovenijo utirila na principu stroke, brez političnega voluntarizma in diletantizma. S tem v zvezi predlagamo svojo soudeležbo v tripartitnem svetu za nadzor projekta v režiji podjetja 2TDK.

Poglejmo številke, ki ne lažejo, za razliko od premiera od Cerarja, ki še nikoli ni objavil prave ocene o celokupni investicijski vrednosti projekta – in to dvotirnega –, pri čemer je treba povedati, da dvotirnega tudi ta vlada še ni umestila v prostor. Sicer pa poglejmo primerjavo:

KRITERIJI ZA PRIMERJALNO OCENJEVANJE VLADNE IN ALTERNATIVNE TRASE

VLADNA TRASA -

ITALIJANSKA SMER

TOČKOVANJE 

ALTERNATIVNA TRASA -

»SLOVENSKA SMER«

TOČKOVANJE

Razlika

Dolžina predorov

20,5 km

6,4 km

Število predorov

8

1

Število mostov

8

1

Dolžina viaduktov

1,5 km

0,2 km

Začetek izgradnje

sredina 2018

november 2017

Čas izgradnje

7-8 let + 6 let = 13 let

(do 2032)

maksimalno 4-5 let

(do 2022)

Posegi v okolje

41 km cevi osem predorov

Tinjan/Vinjan/Osp

za dostopne ceste,

rušitev habitatov za dodatni tir,

uničenje Glinščice kot »vroče točke« biotske pestrosti

6,4 km cevi širšega profila s pregradno vmesno steno, manjše poenostavitve obstoječe trase (Rižana, Rodik)

Okvirna končna cena dvotirne proge

najmanj 961 milijonov € + neznano povečanje navzgor=

končna cena

možno povečanje vse do 2,2 milijarde in več

650 milijonov €

minus

zmanjšanje navzdol

do 15 %

Potniški promet+oprtni vlaki+turizem

delno

v celoti

Luška taksa za pretovor

takojšnja

ni potrebna

Cestna taksa

takojšnja

ni potrebna, a dobrodošla

Pristojbina na dosegljivost

takojšnja

ni potrebna

Financiranje

EU-sredstva/kredit EIB/Slovenija/Madžarska/druge tuje države

400 EIB-kredit + 250 domače obveznice,

Poplačilo anuitet

ni znano; novo zadolževanje

iz presežkov

Luke Koper in SŽ in z državnim poroštvom za posojilo

Vodja projekta

2TDK

Slov. železnice

Osebna garancija vodje projekta

ni kandidata

osebna hipoteka

glavnega projektanta in vodje projekta

Umeščanje v prostor

urejeno napol; manjka umestitev druge polovice proge

urejeno – zemljišča so na stari progi, ki je že last železnice; umestitev krajših poenostavitev poteka - po hitrem postopku

Nagib trase

17 ‰

52‰ v tunelu

Vodovarstvena, hidrogeološka in okoljska tveganja

izrazito velik riziko, predvsem pa uničenje »vroče točke« svetovne naravne dediščine v kanjonu Glinščice

majhen riziko; trasa se v celoti izogne visoko varovanega zajetja v povirju Rižane

 Tehnologija daje nove rešitve 

Problem jeklene vrvi – vlečnega mehanizma (kar je še vedno žičniška nočna mora predsednika odbora za infrastrukturo Igorja Zorčiča) za premagovanje višinske razlike iz doline Rižane na planoto nad Kraškim robom zdaj, z nekoliko daljšim tunelom, povsem in dokončno odpade. Premagovanje 52 promilov nagiba opravijo 150-tonske kombinirane (izmenični in enosmerni tok) lokomotive z vlečno silo 1400 kN in močjo 10.800 kW. Okvirna cena ene takšne lokomotive je 15 mio evrov.Primeri uporabe težkih lokomotiv so iz ZDA (vzpon/spust Skalno gorovje do 110 promilov), Norveške (fjord-fjell premoščanje), Kanade (Skalno gorovje, Ontario), Rusije (Transsib, Bajkal-Amur) in Kitajske (Tibet).Te lokomotive zagotavljajo, pod določenimi pogoji (pogoj je omrežje na izmenični tok) tudi rekuperacijo in akumulacijo energije pri vožnji navzdol. Dovolj bi bilo, če bi imeli 4 take lokomotive (po dve na vsakem tiru). Dobavni rok je 2 leti. Največji nagib trase za preskok na Kraški rob je v tunelu, ki bi imel z ustreznim vstopnim viaduktom pred nagib tunelom cca. 52 promilov, kar je za specifične pogoje in glede na prvotni načrt, zelo zadovoljivo. Izgovor da je največji dovoljeni vzpon 17 promil ne velja, ker trasa ni v 5 koridorju, je le stranski slovenski priključek nanj. Vsekakor pa je ta trasa le smer, ostalo, predvsem pa vse detajle in modifikacije mora dorerači stroka: geološka, gradbena, strojna, prometna  in naravovarstvena stroka, ki bo upoštevala slovenske interese. Zato jo imenujemo slovenska smer.  

Neracionalna »zgodovinska« vladna pustolovščina z drugim tirom pa je v bistvu »Italijanska trasa« po tako imenovanem slepem črevesu – zavoju proti Trstu. Po alternativnem predlogu to črevo za vedno odpade.

Čas je, da umestimo v prostor prvenstveno Slovensko smer, ki je rezultat pručevanja rešitev  treh avtorjev: dr. Duhovnika, ing. Rudija Varla in dr. Damirja Josipoviča (DVJ). Traso predlagane slovenske smeri, ki je v primerjavi z vladno-italijansko smerjo tudi geološko mnogo bolj stabilna, so sicer že preverili tudi geologi. 

Sprašujem pa se, zakaj o italijanski smeri do sedaj ni bila dopustna javna debata, temveč so bili pripuščeni v strokovno debato razni krjavlji vseh mogočih vrst in barv in se to ni smelo izpostaviti. Ali morda velja kak dogovor z Italijani, »za vsak slučaj« in pod mizo za katerega javnost ne ve? To bo vsekakor še predmet »zgodovinske« preiskave, ki bo še sledila.

Gradnja drugega tira po alternativnem scenariju se lahko prične takoj. Tehnična obnova stare proge in polaganje paralelnega tira lahko potekata ob hkratnem obratovanju sedanjega tira en dan na teden in /ali neprekinjeno pri poenostavitvah (glajenju) zavojev pod strogim nadzorom Slovenskih železnic. Po zgraditvi tunela se lahko jugovzhodni del trase proti Hrastovljam, Dolu in Podpeči s serpentino povsem opusti ali uporabi za druge namene, saj prav ta del te stare trase poteka po območju vodnega zajetja.

Vodovarstveno območje in biotska raznovrstnost s traso v slovenski smeri ni ogrožena, izognemo pa se prekomernemu posegu v tinjansko in vinjansko območje, kjer so obsežna plazišča, prav tako pa se izognemo italijanskemu zavoju in tudi povsem neprimernemu pa tudi rizičnemu dvojnemu križanju mostov in avtocestnega viadukta.

Krhkost in zloraba demokracije

Referendum je za nami. Ob tem pa se je pokazalo še nekaj, kot je že davno tega ugotovil F. A. Hayek. Pokazala se je namreč, kot pravi, velika krhkost demokracije in »zmotnost prepričanja […] da oblast ne more biti samovoljna, dokler jo nadzorujemo z demokratičnimi postopki. Vendar za to ni nobenega pravega dokaza. Večinska demokratična oblika vladavine, ki je zelo homogena in doktrinarna, je prav tako zatiralska, kot najslabša diktatura«. Naj dodam: posebej nevarno je to tedaj, ko imamo, kot je to primer v Sloveniji, načrtno plasirano vzdušje, ki forsira stališče, da referendumi sploh niso potrebni. Po uničenju dotedanje referendumske uretve leta 2013 bi njegove ostanke najraje kar črtali iz ustave, kar je tedaj – ne boste verjeli, propagiral zapriseženi »demokrat«, pokojni dr. France Bučar, vse politične stranke pa so tedaj – očitno v strahu pred ljudstvom, tovrstno - za demokracijo samomorilsko ureditev, nekritično podprle.

Postopek sprejetja vladnega zakona o 2. tiru je potekal zelo nasilno in ekspresno, celo z grožnjami – saj se vendar venomer mudi v tej zamudniški Sloveniji. Resnici na ljubo se v DZ ni zgodilo prvič, da je bila »resnica in pravica« kljub vetu izglasovana, ne da bi bili prej sploh ugotovljena. Mediji pa so žal to pomotoma ali namenoma spregledali.

V Sloveniji prav zdaj poteka intenzivno naskakovanje na propadlo dediščino trojčka SCT-Vegrad-Primorje, ki naj bi jo nadomestil novi monopol oziroma kartel, sicer precej manj zmožen trojček Kolektor-Riko-Pomgrad. Glavna postavka tega scenarija je fantomska družba 2TDK, ki z zakonom mimo slovenskih železnic dobiva koncesijo za dolgoročno 45 letno finančno izčrpavanje gospodarstva in davkoplačevalcev. Zato je zdaj ustavna presoja zakona o »drugem tiru« več kot nujna. Davkoplačevalci imamo pravico vedeti in ne dolžnost verjeti, za koga plačujemo in koliko preveč plačujemo ter kakšne bodo (ne samo finančne) posledice te največje politične in izven sistemske investicije po osamosvojitvi.

Transparentnost nove ureditve pa je zgolj navidezna. Za zunanji nadzor vladnega projekta, ki ga premier Miro Cerar neumorno hvali kot najbolj transparentnega v vsej slovenski zgodovini, zato predlagamo tripartitno zasedbo: 3 predstavnike parlamentarne opozicije, 3 predstavnike referendumske pobude DavkoPlacevalciSeNeDamo in 3 predstavnike druge civilne in strokovne javnosti. Ne pristajamo pa na to, da bi lisica varovala kokoši. Če je vse transparentno in pošteno, vlada nima kaj skrivati ! Poimensko zasedbo naše udeležbe sem vladi že posredoval.

Čas pa je, da neustavnost in nezakonitost vladnega zakona izterjamo po pravni poti. Ali je v Sloveniji še toliko ostankov prava in predvsem državljanskega poguma med sodniki – predvsem ustavnimi, pa seveda ne vemo, dokler tega ne preizkusimo. Upamo le, da bo zmagala zdrava pamet in ne politične igrice in bo končno ustavljen četrt stoletni nebrzdani pohlep po tujem (našem) davkoplačevalskem denarju.

DavkoPlacevalciSeNeDamo, Vili Kovačič

 

Galerija slik

Zadnje objave

Tue, 20. Aug 2019 at 19:44

16229 ogledov

Brezglave in plenilske investicije je treba ustaviti
Spoštovane državne svetnice in svetniki,  Dopolnjujem pobudo   in Vam  pošiljam utemeljitev v priponki PISMO... Pobuda je razširjena na tri segmente : 1) vladni 2TIR  2) Tretja razvojna os (3Ro)  in 3)  Čista pitna voda v povezavi z  Ljubljanskim kanalom C0.  Vsem projektom je skupno to, da so politično izsiljeni in da za njih obstojajo zelo dobre alternative in da nikakor ni res, da nasprotniki zaviramo razvoj. Skupno pa jim je žal tudi to, da se "nezmotljiva" oblast o njih sploh noče izreči in pogovarjati in da s pomočjo nedelujočih institucij nadzora ter uslužnih in ustrahovanih medijev tako državna kot lokalna oblast neovirano in  arogantno  dela škodo državi in državljanom in rine naprej za vsako ceno. V medijih pa uveljavlja in izvaja cenzuro.   Vendar ne smemo pristajati na logiko - psi lajajo karavana gre dalje, tako kot je to bilo pri TEŠ6, ko je bila preiskovalna komisija ustanovljena najmanj 6 let prepozno.  Skratka nehajmo vendar že enkrat zvoniti več po toči. Pravočasno uporabimo sredstva,  ki so še na voljo. Eno izmed njih je parlamentarna preiskava, ki jo DZ na predlog Državnega sveta MORA ustanoviti. Škoda je sicer že pdovzročena, vendar je še obvladljiva - dokler ne pričnejo z glavnimi deli, tam kjer pa so se ta dela že začela (kanal C0), pa jih je nujno nemudoma ustaviti po sodni, policijski in/ali inšpekcijski  poti.  Skupni imenovalec vseh treh problematičnih projektov je: predrznost, samovolja,oblastna  arogantnost  ter pohlep po davkoplačevalskem in evropskem denarju.  Motiv za  tako ravnanje pa je korupcija, ki je pri vladnem 2 tiru celo uzakonjena - z zakonom  in koncesijo za dobo 45 let. Kršenje zakonodaje in okoljskih standardov je samo posledica. V vseh teh primerh pa je očitno, da pravna država ne obstaja več in da praviloma zmaguje tisti, ki je bolj nasilen in ima za sabo glasovalni stroj - politično večino.  Institucije nadzora skupaj z Ustavnim sodiščem in Računskim sodiščem vred, pa žal ne delujejo več. Zato so izredna politična sredstva, kot je parlamentarna preiskava, več kot potrebna - so NUJNA. Spoštovani ! Brezglave in plenilske investicije je treba ustaviti. Čeprav so nam EU institucije lahko v pomoč (in smo že v kontaktu in navezi z njimi), te ne morejo nadomestiti zdrave pameti in politične volje za ukrepe nas samih,  doma v Sloveniji. Izgovori, da so ti  projekti neustavljivi niso resnični, so le dokaz prevladujoče  izsiljevalske logike -  politike izvršenih dejstev na katero ne smemo več pristajati. Zato je ustanovitev parlamentarne preiskovalne komisije ne samo potrebna, ampak nujna.  Znano je namreč: Država, v kateri so barabe in kriminalci glasnejši od poštenih ljudi je izgubljena. In: kdor se bori lahko izgubi, kdor se ne bori - je ŽE IZGUBIL !   Spoštovane svetnice in svetniki: upamo na Vaš RAZUM  in POGUM. Hvala za podporo !  Lepo vas pozdravljamo   !   Vili Kovačič, CI  Davkoplačevalci se ne damo, Sergij Andrejaš, CI Gabrovica-Črni kal, Brane Grad, Aleš Mrzel, Mirko Brnič Jager, Zveza CI Ljubljane

Tue, 20. Aug 2019 at 19:40

15881 ogledov

Posredujemo vam sprejete sklepe na seji Komisije za nadzor javnih financ - KNJF 20.02.2019 glede drugega tira:
- Komisija DZ za nadzor javnih financ (Komisija) pričakuje od ministrstva, pristojnega za infrastrukturo, da Državnemu zboru v roku 15 dni od dneva sprejetja tega sklepa, posreduje natančno časovnico in finančno strukturo projekta drugega tira železniške proge Divača – Koper, s podrobno obrazložitvijo vseh postavk ter časovno in finančno konkretizacijo glede izvedbe dvotirne proge. - Komisija pričakuje, da bo ministrstvo pristojno za infrastrukturo najkasneje v šestih mesecih od sprejema tega sklepa zagotovilo strokovno preverbo alternativnih rešitev preko strokovnjakov, ki doslej niso sodelovali v nobeni od faz načrtovanja ali vodenja projekta. - Komisija zaproša Fiskalni svet, da poda mnenje glede javnofinančne upravičenosti in tveganj, ki jih prinaša projekt izgradnje drugega tira železniške proge Divača – Koper, kot je določen v Investicijskem načrtu, ki ga je sprejela Vlada RS na svoji 16. redni seji dne 24.1.2019. - Komisija DZ za nadzor javnih financ priporoča Računskemu sodišču Republike Slovenije, da opravi revizijo pravilnosti in smotrnosti projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača – Koper, kot je določen v Investicijskem načrtu, ki ga je sprejela Vlada RS na svoji 16. redni seji dne 24.1.2019. Opomba: Prvi trije sklepi so bili sprejeti z glasovanjem 7:6, četrti sklep pa z 12:1 Sklepe je posredovala KNJF, na seji sem bil prisoten in aktiven tudi sam. Vili Kovačič

Tue, 20. Aug 2019 at 19:34

16298 ogledov

Slovenija naj državne investicije začne izvajati zakonito
Spoštovane svetnice in svetniki Državnega sveta V imenu treh civilnih iniciativ naslavljamo na Državni svet RS pobudo z namenom, da končno Slovenija državne investicije začne izvajati zakonito in v skladu z evropskimi standardi in direktivami ter okoljskimi zavezami in z namenom, da vlado prisilimo k transparentni uporabi davkoplačevalskega denarja za namene ekonomičnih in družbeno koristnih investicij - brez uničevanja narave, obdelovalnih kmetijskih površin in brez ogrožanja oskrbe s čisto pitno vodo. Pobuda je namenjena temu, da v odprtih projektih rešimo kar se rešiti da in da politiko in javnost opozorimo na izsiljevanje po vzorcu TEŠ6, ki se ne sme ponoviti. Gre za dva državna projekta : vladni 2TIR – Divača Koper in 3.razvojna os (po trasi F-2-2, odsek Šentrupert Velenje) in en projekt v Ljubljani, ki je čista črna gradnja- brez okoljskega soglasja in CPVO. (celovite presoje vplivov na okolje). To je takozvani kanal C0, ki se gradi iz EU kohezijskih sredstev in pri katerem inšpekcija kljub nezakonitostim noče ali ne upa ukrepati. Pričujoča pobuda pa je hkrati spodbujena tudi z dokončno oblikovano inženirsko ALTERNATRIVNO REŠITVIJO, za 2TIR, ki pa jim vlada kljub sklepom Komisije za nadzor javnih financ (KNJF), sprejetimi na seji KNJF 20.02.2019, ne želi in noče prisluhniti. Sprejeti so bili namreč 4 sklepi, za realizacijo katerih je imela vlada 6 mesecev časa. A nič od tega ni nredila. Vlada se še naprej obnaša kot, da se je to sploh ne tiče. Zato je pobuda za preiskavo nujna, Obenem s pobudo opozarjamo da se dogajajo tudi druge nedopustne stvari: zaradi načrtnega zanemarjanja obnove starega tira je že prišlo 1.) do povsem nepotrebne nesreče z izlitjem KEROZINA in 2). dobili smo AFERO viadukt Glinščica, iz katere je od daleč vidno pristransko delovanje MINISTRICE – ne v korist davkoplačevalcev, ampak za žepe slovenskih gradbenih tajkunov (Kolektor, Riko, Pomgrad) in 3.) uvaja se princip drobljenja vrednosti projekta na koščke, kar je daleč od odgovorne in ekonomične rešitve. Družba 2TDK tudi ni sposobna sama pripraviti oddajanje naročil, zaradi česar potrebuje nasvete tujih konsultantov, ki niso poceni. Ob tem, da je bil že investicijskoi program (IP), ki se sicer že izkazuje kot povsem nekonsistenten. Porabljenih je že bilo neverjetnih 800.000 eur. Zadeva glede neverodostojnosti IP pa je zardi napačnih številk in zavajanja javnosti trenutno v sodni preiskavi - policija je zadevo predala tožilstvu. Ob tem pa prihaja do iztirjenj vlakov - tudi zaradi odvzema 300 milijonov iz plana za obnovo obstoječe proge v letih 2019, 2020 in 2021. To prerazporejanje denarja je posredni vzrok za iztirjenja vlaka na kraškem robu. Poleg tega ministrstvo za infrastrukturo (MzI) Državnemu zboru že najavlja sprejem zakona o državnem poroštvu za posojila privatnih – komercialnih bank in EIB. Zahtevamo, da predlagatelji poroštva - to so člani vlade in državni sekretarji, pa tudi poslanci, ki bodo to izglasovali, s svojem premoženjem tudi sami jamčijo za projekt, v katerega so sicer po javnih izjavah trdno prepričani. Ker se na te pozive vlada sploh ne odziva, utemeljeno sklepamo, da gre za novo prevaro v breme davkoplačevalcev. Zato bi bilo nujno, da KNJF s tem v zvezi nemudoma pridobi stališče prstojnih služb in Računskega sodišča, ki bi sicer že moralo biti izdelano. Zgodba TEŠ6 se očitno ponavlja tudi pri vladnem 2tiru, pa tudi na 3 razvojni osi in v ljubljanski vodooskrbi. Zato ne smemo dovoliti, da se zadeve stihijsko odvijajo naprej. PREDLAGAMO, da Držani svet Državnemu zboru naloži ustanovitev PARLAMENTARNE PREISKAVE - za projekt 2 Tir in za projekt 3 razvojna os Šentrupert Velenje. Enako pozornost pa naj DZ nameni ogrožanju podtalnice s kanalom C0 v Ljubljani. Svetnice in svetniki, pobuda ni sama sebi namen, zato je nujno da jo sprejmete čimprej in (ne kot pri TEŠ6), šest let prepozno, kar pomeni posmeh davkoplačevalcem in prenašanje odgovornosti iz ene vlado na drugo in totalno izgubo spomina odgovornih. Spoštovani, prišel je čas ko ni več časa, kajti omenjene državne investicije predvsem pa projekt 2tir, so že ušle iz nadzora. Tisti, ki bi ga morali držati v okvirih transpaentnosti in ekonomičnosti ter zakonitosti in v skladu z EU okoljskimi in vodovarstvenimi standardi in direktivami, zdaj s svojim početjem povzročajo prav nasprotno.To velja tako za 2TIR kot za 3R.os in ljubljanski kanal C0. Ta predlog je verjetno zadnji poizkus urejanja stvari po parlamentarni poti. Vkolikor ne bo naletel na plodna tla v DS in DZ, bo to zelo slaba izkaznica za vse institucije in politiko v Sloveniji. In zadeva bo slej ko prej končala na sodišču EU ali drugih EU institucijah. Vendar bo takrat povzročema škoda že mnogo večja. Ljubljana, 20.08.2019 Vili Kovačič, CI Davkoplačevalci se ne damo Sergij Andrejaš, CI Gabrovica-Črni kal Brane Grad, Aleš Mrzel, Mirko Brnič Jager, Zveza CI Ljubljane Dvotirna proga Koper – Kozina – Divača (trinajst prednosti kompleksnega pristopa) 1. Dvotirna proga z dovoljenim nagibom 35 promilov 2. Izmenična napajalna napetost 3. Rekuperacija energije – pretvorba zavorne energije v elektriko 4. Zaščita obstoječih vodnih virov (Suha dolina - Suhi graben) 5. Povečanje pretovorne zmogljivosti Luke Koper na obali 6. Zagotavljanje dobrih mednarodnih povezav v Istri (Ljubljana, Pula, Rijeka) 7. Odsotnost požarov brez glifosata in strupenih snovi 8. 9,4 km tunelov – ni servisnih cevi 9. Potniški promet – turizem (oprtni vlaki + osebni avtomobili) 10. Čas izgradnje dvotirne proge - zaključek leta 2024 (2 leti pred enotirno 2026) 11. Cena dvotirne proge največ 950 milijonov - na ključ 12. Oživitev gospodarske cone v Kozini in uporaba izkop. materiala na licu mesta 13. Brez državnega poroštva za posojila privatnim bankam Razlika je v pristopu - ustvarjalni, inventivni inženirski pristop nasproti zakrneli birokratski pameti, ki je brez motiva in uživa v politični korektnosti - poslušnosti. Motiv ni lastni denar, ampak čim manjše uničenje narave ter največji učinek za najmanjši denar. (*Prečni in vzdolžni profil tunelov in viaduktov je že izdelan,obrazložitve so dane v novem Zborniku)

Tue, 2. Jul 2019 at 15:52

17122 ogledov

Ob nesrečah lahko prepoznamo neprimerno projektiranje in odločitve politike.
Zadnja nesreča iztirjenja vagonov v Hrastovljah je lep dokaz posiljevanja politike pri umeščanju objektov v prostor in s koketiranjem »stroke« oblasti zato, da izvajajo projekte, ki dolgoročno uničujejo prosta sredstva države za razvoj. Ob poslušanju tov. Meseca, da se mora sedaj Vlada RS g. Šarca odločati o tem da se TEŠ 6 zapre do leta 2030 potrjuje dejstvo, da se nekdo stalno in zavestno dela norca iz proračunskih sredstev, tako ali drugače. Isti projektanti, ki so pisali neresnice o količinah premoga (vključno s politiki Šaleškega lobija - Velenje) nas bodo sedaj prepričevali, kako je to modra politika. Še huje, isti projektanti služijo v senci kot proizvajalci sedaj pri projektu drugi tir. Povsem razumljivo je zakaj tako hitijo in nas državljane posiljujejo z neprimernimi rešitvami. Nesreče pri iztirjenju vlakov na relaciji Koper Divača so PROJEKTIRANE in izvedene zavestno ob vseh soglasjih raznih agencij in strokovnjakov na tak ali drugačen način. Trditev, da vladna trasa enotirne proge drugega tira izkazuje povečano varnost vodnih virov je samo eno sprenevedanje politikov, ki ne želijo razumeti in bojim se da ne zastopijo problema. Zaradi buldožerske taktike ministrice za infrastrukturo bodo projektanti in gradbeni izvajalci kot zveste oprode izgradili neprimeren objekt z lažnivimi argumenti. Torej na enak način, kot je bilo v letu 2010 dovolj premoga po »strokovnih« zagotovil, sedaj v letu 20’18 pa se pogovarjamo o tem, da je premoga v naslednjih letih premalo oziroma ga bomo uvažali. Torej je beseda plačanih dežurnih »strokovnjakov« vedno in ob vsakem vremenu za politiko merodajna. Bombardiranje z raznimi PR strokovnjaki pa samo dokazuje lažnivost v vsej globini in obliki. Zakaj tako poudarjanje trditev raznih strokovnjakov? Zato, ker je stanje pri odločanju v politiki odvisna od njih. Pri tem pa politika, ki govori o prepotrebnem sožitju slovenskega naroda brez usmiljenja ne samo ločuje, temveč javno naslavlja strokovnjake po njihovem občutku, kdo je naš in kdo je vaš. Pri projektu TEŠ 6 in tudi drugih je bilo to izkazano in dokazano. Na primeru drugega tira prav sedaj ob tej nesreči politika zavestno zavaja na podlagi mnenj »strokovnjakov«, ki jih uporabijo za dnevne namene, nikakor pa niso sposobni argumentirane razprave. Ker so slike in načrti po sporočilni vrednosti najbolj primerni si oglejmo problem vodonosnih virov na trasi železniške povezave Koper- Divača. Zelena barva prikazuje umeščenost obstoječega tira glede na lokacije vodnih virov. Rdeča barva prikazuje dvotirno progo, ki jo je predlagala Strokovna skupina neodvisnih strokovnjakov. Umeščenost enotirne proge projekta Drugi tir je predstavljena v rumeni barvi. Projekt dvotirne proge je predstavljen v rdeči barvi. Obstoječa proga ima odmike od vodnih virov med 183m do 2621 m, kjer je nesreča nastala. Projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira ima odmike 1298 m od potencialnih površinskih virov in neposredno preseka v tunelih podzemeljske vodonosnike. To pomeni, da je pričakovana škoda pri analizi rizikov lahko izražena kot nepsredno plačilo Italiji za nepopravljivo škodo pri onesnaženju vodnih virov. Povzročeno škodo sosednji državi Italiji bo seveda plačala država Slovenija ali kar slovenski davkoplačevalci. Da take škode Slovenija ne bo plačala, ker so naši pravniki tako sposobni, je tretja neverjetna laž in zamegljevanje problema sedanje politike. Predlog Strokovne skupine v rdeči barvi pa gre prav po tako imenovani suhi strugi (ki jo vsi poznajo od domačinov do strokovnjakov (ki ne jecljajo, pa ne zaradi govorne napake ampak zaradi neznanja). Oddaljenost od katerekoli vira pa je najmanj 1765 do 2158m. Obe razdalji sta večji od največje pri obeh trasah. Kar pomeni, da je projekt dvotirne proge skrbno načrtovan in upošteva optimalno umestitev v prostoru. Če takih argumentov ne želi nobeden slušati, če se vsi zeleni nočejo več ukvarjati z železniško povezavo Koper – Divača to samo pomeni zlizanost politike in proklamatorjev zaščite okolje do take mere, da je vsaka diskusija sistematično umaknjena iz javnega diskurza. Zakaj tako? Odgovor je jasen argumenti so tako jasno v prednosti sprembe trase da bi vsi argumenti stroke bili predstavljeni v pravi obliki. Lažnivo predstavljanje čeka za 109 mil EUR, ob slovesu obupane komisarke ga. Bulčeve. Norenje mimo varstvenih ukrepov pri izgradnji dovoznih cest, tišina različnih predstavnikov Zelenih Slovenije pa samo doakz več o zlizanosti politike za skupno zavajanje državljanov ter predvsem uničevanje ekonomskega potenciala države Slovenije. Prof. dr. Jože Duhovnik

Tue, 2. Jul 2019 at 15:46

16173 ogledov

RAVNANJE Z BISERI (tudi naravnimi) NI ZA SVINJE ampa za odgovorne ljudi
IZTIRJENJE VLAKA na progi Divača Koper je samo posledica iztirjene pameti. Iztirilo je 6 vagonov, zlil se je KEROZIN. Vlak je bil namenjen v Munchen. Sklepamo, da so bili vagoni OK in primerni za prevoz, napaka v podvozju je malo verjetna. Predor pa nima betonske obloge in skalnate stene niso gladke. Očitno sta se na ostenju tunela »popraskali« cisterni zadnjih dveh vagonov in prišlo je do izlitja. To je kratek opis dogodka. KLJUČNO PA JE SLEDEČE!V veljavni Resoluciji prometa do leta 2030, ki jo je sprejela vlada Mira Cerarja leta 2017, je predvidena nadgradnja in sanacija obstoječe proge že letos - v letih 2019 do 2022. Resolucijo je sofinancirala  EU. Resnici na ljubo pa je prav sedanja ministrica odgovorna, da se sanacija obstoječega tira sploh še ni začela. V predlogu proračuna za leti 2019-2020 in tudi v proračunu 2020-2021 tega denarja ni, saj je obnovitev obstoječe proge iz proračunov izpadla in je zadeva prestavljena na obdobje po dokončanju novega drugega tira leta 2026 - do takrat pa naj bi vozili maksimalne količine po zelo dotrajani sedanji progi. Po takšni kot je včeraj pokazala zobe. Ministrico pozivam, da se namesto z buldožiranjem prične ukvarjati in hvaliti s tem kar je zdaj v resnici najbolj nujno, to pa so problemi sedanjega tira in varnosti ljudi in ohranjanja podtalnice, ne samo zaradi izlitja, ki smo mu bili zdaj priča, pač pa tudi zaradi škropljenja proti požarom in s fizično zaščito ljudi na izpostavljenem delu nad okoliškimi vasmi. Danes je bil daleč najbolj izpostavljen problem grožnja onesnaženja podtalnice. Ampak problem ni samo sedanja proga. Tako ministrica kot njen oproda Janko Sever tudi novi dvojni tir družno peljeta po enako in še bolj tveganem vodovarstveno območju - po trasi (41 km tunelov) s presekanjem podzemnih vodotokov, v zaščitenem območju habitatov in podzemnih jam kraškega sveta. Račun za to še ni izstavljen, ko bo prišel, bo izjemno visok. Očitno se tega le malokdo zaveda, zato to tako uspešno skrivajo. Ekološki zločin v Glinščici in Beki bo kmalu doživel epilog. Ne more ga skriti pravljica o »vodoteseno« zaprtem viaduktu, kajti to območje na srečo ni samo stvar Slovenije, je tudi stvar Italije. Poskrbeli bomo, da bo temu primerno obravnavan. Vse to pa do leta 2026 pomeni v celoti pristajanje na sedanje ogrožujoče stanje. Videz zaskrbljenosti ministrice za vodovarstveno območje je zato povsem odveč saj za njim ne stoji drugega kot meizmerni voluntarizem oblasti – pohlep po slavi in tujem, davkoplačevalskem denarju. Zato bomo ob morebitnem zakonu o državnem poroštvu zahtevali od ministrice in njene ekipe naj najprej sama – s svojim zgledom, zastavi lastno premoženje kot poroštvo za ta »edinstveni« projekt. Zdajšnja nesreča je opozorilo, da nobena trasa ne sme potekati po vodonosnih in zaščitenih habitatnih območjih. Zato ministrici sporočamo: da se to ne zgodi, si bomo prizadevali ukrepati, tako na nivoju EU kot na nivoju Slovenije. Kršitve EU zakonodaje v tem projektu so namreč tako vidne, da bodo kmalu priznane tudi iz Bruslja. Zato ministrici priporočam, da fiktivni ček za 109 miljonov vnovči za izboljšavo obstoječe proge in elektrifikacijo na izmenični tok, ne pa za svojo samo promocijo z davkoplačevalskim denarjem. Zdajšnja nesreča je pravzaprav sreča, ker je pritisk k ozaveščanju za REVIZIJO vsiljenih prioritet vladnega 2tira. Namesto samovolje in arogantnega kršenja evropskih direktiv je potrebna nova CPVO - celovita presoja vplivov na okolje in potrebno bo novo okoljevarstveno soglasje – tudi Italije. Nevladna inženirska stroka daje alternativo, vendar usodna domišljavost ministrice celotni vladi preprečuje vsak pogovor. Javnost pa navaja na znano misel:»ravnanje z biseri (tudi naravnimi) ni za svinje, ampak za odgovorne ljudi« Ministrico, katere stranka se je meni osebno celo ponujala za zbiranje podpisov za referendum, potem pa besno tolkla po njem in trikrat zamenjala svoja stališča - opozarjam, da vendarle še nismo čisto na Balkanu, pač pa nekoliko tudi v Evropi. In tudi zdrave pameti še ni povsem zmanjkalo, kljub ogromnemu pritisku in pohlepu oblasti, da uniči vse kar ji je na poti. Ministrici sporočam, da se ji čas izteka in ji pri tem ne bodo pomagale niti metode njenega Bandellija alias Betonelija, ki se je navduševal nad mojo fizično likvidacijo. To ne bo preprečila niti totalna medijska cenzura. Vili Kovačič, državljan K. - pobudnik referendumov proti zakonu o 2 tiru in proti zakonu o poroštvu države za TEŠ6

Thu, 27. Jun 2019 at 10:17

16360 ogledov

STRUPENI SADEŽI POLITIČNEGA BOJA ZA PRVO LOPATO
IZTIRJENJE VLAKA na progi Divača Koper je samo posledica iztirjene pameti. Iztirilo je 6 vagonov, zlil se je KEROZIN. Vlak je bil namenjen v Munchen. Sklepamo, da so bili vagoni OK in primerni za prevoz, napaka v podvozju je malo verjetna. Predor pa nima betonske obloge in skalnate stene niso gladke. Očitno sta se na ostenju tunela »popraskali« cisterni zadnjih dveh vagonov in prišlo je do izlitja. To je kratek opis dogodka. KLJUČNO PA JE SLEDEČE! V veljavni Resoluciji prometa do leta 2030, ki jo je sprejela vlada Mira Cerarja leta 2017, je predvidena nadgradnja in sanacija obstoječe proge že letos - v letih 2019 do 2022. Resolucijo je sofinancirala  EU. Resnici na ljubo pa je prav sedanja ministrica odgovorna, da se sanacija obstoječega tira sploh še ni začela. V predlogu proračuna za leti 2019-2020 in tudi v proračunu 2020-2021 tega denarja ni, saj je obnovitev obstoječe proge iz proračunov izpadla in je zadeva prestavljena na obdobje po dokončanju novega drugega tira leta 2026 - do takrat pa naj bi vozili maksimalne količine po zelo dotrajani sedanji progi. Po takšni kot je včeraj pokazala zobe. Ministrico pozivam, da se namesto z buldožiranjem prične ukvarjati in hvaliti s tem kar je zdaj v resnici najbolj nujno, to pa so problemi sedanjega tira in varnosti ljudi in ohranjanja podtalnice, ne samo zaradi izlitja, ki smo mu bili zdaj priča, pač pa tudi zaradi škropljenja proti požarom in s fizično zaščito ljudi na izpostavljenem delu nad okoliškimi vasmi. Danes je bil daleč najbolj izpostavljen problem grožnja onesnaženja podtalnice. Ampak problem ni samo sedanja proga. Tako ministrica kot njen oproda Janko Sever tudi novi dvojni tir družno peljeta po enako in še bolj tveganem vodovarstveno območju - po trasi (41 km tunelov) s presekanjem podzemnih vodotokov, v zaščitenem območju habitatov in podzemnih jam kraškega sveta. Račun za to še ni izstavljen, ko bo prišel, bo izjemno visok. Očitno se tega le malokdo zaveda, zato to tako uspešno skrivajo. Ekološki zločin v Glinščici in Beki bo kmalu doživel epilog. Ne more ga skriti miti »vodoteseno« zaprt viadukt, kajti to območje na srečo ni samo stvar Slovenije, je tudi stvar Italije. Poskrbeli bomo, da bo temu primerno obravnavan. Vse to pa do leta 2026 pomeni v celoti pristajanje na sedanje ogrožujoče stanje. Videz zaskrbljenosti ministrice za vodovarstveno območje je zato povsem odveč saj za njim ni drugega kot voluntarizem oblasti – pohlep po slavi in tujem, davkoplačevalskem denarju. Zato bomo ob morebitnem zakonu o državnem poroštvu zahtevali od ministrice in njene ekipe naj najprej sama – s svojim zgledom, zastavi lastno premoženje kot poroštvo za ta »edinstveni« projekt. Zdajšnja nesreča je opozorilo, da nobena trasa ne sme potekati po vodonosnih in zaščitenih habitatnih območjih. Zato ministrici sporočamo: da se to ne zgodi, si bomo prizadevali ukrepati zdaj in v bodoče - tako na nivoju EU kot na nivoju Slovenije. Kršitve EU zakonodaje v tem projektu so namreč tako vidne, da bodo kmalu vidne tudi iz Bruslja. Zato ministrici priporočam, da fiktivni ček za 109 miljonov vnovči za izboljšavo obstoječe proge in elektrifikacijo na izmenični tok, ne pa za svojo samo promocijo z davkoplačevalskim denarjem. Zdajšnja nesreča je po drugi strani sreča, ker je pot k ozaveščanju, da bo oblastniške samovolje kmalu konec in bo treba plačati zapitke. Samovolja in kršenje pravil bodo dobile svoje meje. Povzročeno opustošenje na dostopnih cestah pa bo večni spomenik človeške nadutosti, arogance in samovolje. Ministrico, katere stranka se je meni osebno celo ponujala za zbiranje podpisov za referendum, potem pa besno tolkla po njem in trikrat zamenjala svoja stališča - opozarjam, da vendarle še nismo čisto na Balkanu pač pa nekoliko tudi v Evropi. In tudi zdrave pameti še ni povsem zmanjkalo, kljub ogromnemu pritisku in pohlepu oblasti, da pregazi in uniči vse kar ji je na poti. Ministrici in njeni stranki pa še sporočam, da ji pri tem ne bodo pomagale niti metode bivšega ministra Bandellija alias Betonelija, ki se je navduševal nad mojo fizično likvidacijo. To ne bo preprečila niti totalna medijska cenzura. Vili Kovačič, državljan K. - pobudnik referendumov proti zakonu o 2 tiru in proti zakonu o poroštvu države za TEŠ6

Zadnji komentarji

Prijatelji

Jedat ErukCenzura .siBranko GaberMoris Kočevska Rekadusan trajbaric

NAJBOLJ OBISKANO

Vladni drugi tir na slepem tiru in kaj po referendumu?