Članek

Trasa slepega črevesa

2. TIR za telebane in kdo je tele-ban?

Poskrbimo, da se osvobodimo avantgarde in se pričnimo končno normalno razvijati in pospešeno graditi dvojni tir - brez 2TDK, Metoda Dragonje in Madžarov in seveda ne po butalski ampak po normalni optimalni trasi!

Objavljeno Aug 28, 2017

2 TIR ZA TELEBANE in KDO JE TELE-BAN ?

Gospod novinar Boris ŠULIGOJ, ki se zelo spozna na telebane, mnogo manj pa na to kar pobudniki referenduma zastopamo, je dobil v Delu – časopisu Stojana Petriča (gradbenega  tajkuna prvega reda in glavnega inkasanta drugega tira) v sobotni prilogi izjemno priložnost, za diskreditacijo pobudnikov. O čem tako razkošnem pa pobudniki referenduma v nasprotni smeri lahko samo sanjamo. Dosegli smo  fantastično neenakost, ki ni samo finančna in ki je pravkar predmet ustavne presoje, pač pa je tudi predvsem medijska neenakost in doživeli smo  cenzuro v vodilnih medijih.  

Zato smo zelo veseli, da je na pobudo SDS, NSi, Poslanca Čuša in 2 nepovezanih poslancev sklicana izredna seja parlamenta na temo finančne in vsakršne druge neenakost državljanov, kadar ti od abstraktnega ustavnega načela o vladavini ljudstva, terjajo njegovo uresničitev in preidejo od besed k dejanjem, to je k referendumu. Medijski napadi na pobudnike referenduma se kar vrstijo, vendar zato problem ni nič manjši.

Osnovni problem 2 tira je njegova enotirnost  tako v fizičnem kot v umskem pogledu.  V dejanskem pogledu pa gre v resnici za problem trase po kateri naj bi enojni 2 tir tekel. Prav neverjetno je koliko časa je bilo potrebno, da smo sploh prišli do te točke in je trasa sploh postala predmet razprave, čeprav s strani vlade z lažnimi podatki.   Boj s tako zvano italijansko dediščino te trase, to  je slepim črevesom proti Trstu, pri katerem vlada neskončno trmari,  je resnično neverjeten. Tukaj se postavlja vprašanje kdo je taliban ali teleban ? Gotovo ne nasprotniki te trase, ki nismo butalci, kot je butalska vlada, ki misli da problem ne obstoja, če ga edino ona ne zazna, kajti ona naj bi bila tako rekoč, kot nekoč vsevedna partija, avantgarda slovenskega razvoja. Gre pa v tej vnemi  za razvoj  vladi predvsem za prestiž pred volitvami, zato vlada o spremembi trase noče nič slišati, čeprav je bistvo prav to. Kdo je je torej teleban in Butalec  pa si oglejmo nekoliko bolj od blizu.

Trasa slepega črevesa

Pri vložitvi zahteve za referendum o zakonu o 2 tiru ne gre za promocijo pobudnikov, ampak gre predvsem za – skozi 2 tir, bolestno željo vlade po predvolilni promociji - samoohranitvi stranke SMC in  Mira Cerarja. To, da se gradnja 2 tira vleče že 20 let v nobeni normalni državi ne bi mogel biti argument za upravičenost začetka katastrofalno slabo načrtovanega projekta in to po trasi »slepega črevesa«, to je z velikanskim zavojem proti Trstu.   Kar je seveda v letu 2017 popolni ABSURD.

Poglejmo zakaj gre: leta 2010 je  Italija odstopila od zahteve po tej trasi, kar pomeni, da je ta del trase danes  popolnoma odveč in popoln nesmisel, ker je brez vsake uporabne vrednosti. Gre za  2 x 5 kilometrov predora in dva viadukta – kar predstavlja unikatni »podzemni vrtiljak«, ki ga svet še ni videl. Bo pa spomenik Cerarjevi  izjemni »razvojni« politiki, v resnici pa je spomenik slovenske neumnosti in zapravljanja denarja v prazno – po logiki: čim dražje in tem dlje gradimo,  tem bolje bo za nas pri koritu. Tudi zaradi tega vlada za gradnjo  načrtuje 7 -8 let, v katerih nas bodo Italijani krepko prehiteli v navezavi na Avstrijo v drugi, severni smeri.

Zdaj se vlada izgovarja, da je prav ta trasa nujna, ker naj bi zaščitila vodonosnike in da gre  v tem zavoju za pridobivanje višine za preskok čez kraški rob. Vendar prav nasprotno je res – vse vodonosno področje se nagiba proti morju oz.  Trstu in bo zato z vladno podzemno traso  vodonosnost izjemno ogrožena, pridobivanje višine pa je v tem podzemnem vrtiljaku enako  NIČ – 0,5 metra.  Obenem gre za izjemno sipko geološko sestavo terena, ki ne prenese tovrstnega posega. To kažejo dosedanje študije.  Problem je na tiskovkah temeljito obdelal dr. Damir Josipovič. Ko bodo detajlna geološka vrtanja to potrdila pa bo žal prepozno. Takrat Cerarja ne bo več. Mi pa bomo to norost drago plačali – pa ne le mi, tudi naši otroci in vnuki. Zato ponovno trdim: vse alternativne trase so bistveno boljše in manj nevarne za vodonosnike od katastrofalno škodljive  vladne trase. Vse tri alternativne trase so namreč pomaknjene bolj vzhodno in so zato boljše od vladne. Žal mediji tega ne povedo, in večinsko v en rog poudarjajo, da je referendum  zgolj opozicijsko in državljansko nagajanje vizionarstvu Mira Cerarja. Bog se usmili nas Slovencev, ki za Cerarjem tako vizionarsko hitimo čez kraški rob – v prepad.

Problem umestitve nove trase v resnici ne obstaja

Tudi trditev, da bi  s spremembo trase zavlekli izgradnjo drugega tira za 5-10 let je čista laž. Z upoštevanjem alternativ  bi se bistveno skrajšal čas izgradnje ! Problem umestitve nove trase v resnici ne obstaja, obstaja pa problem umestitve sedanje vlade v novi mandat. Samoohranitveni nagon te vlade je izredno močan. Spominja na talibane v Aziji.

Nov prostorski načrt je možno pridobiti zelo hitro, kar dokazuje projekt MAGNA – 4 mesece. Naše geslo je: volivci glasujte PROTI, s tem bo projekt dvojnega – ne drugega tira, končan 2 x hitreje  in 3 x ceneje ter brez stoletne škode za okolje ! In seveda brez uzakonjene korupcije in brez dolgoročnih  finančnih posledic za naše otroke in vnuke.  

Nasprotniki zakona bomo jasno obkrožili PROTI, ne zato ker smo proti drugemu tiru,  ampak zato ker smo s tem hkrati ZA MODEREN DVOJNI TIR. Z domačim znanjem in domačim kapitalom, brez tujcev in z obveznicami zbranim kapitalom, ki nas bo odrešil muk po Miru Cerarju in bo demantiral njegove fantazme, da je on za razvoj in da se bo brez njega Slovenija ustavila in vrnila v 19 stoletje.

Gre za usodno domišljavost, ki ga bo kot politika drago stala. Poskrbimo, da se končno osvobodimo avantgarde in se pričnimo končno    normalno razvijati  in pospešeno graditi dvojni tir - brez 2TDK, Metoda Dragonje  in Madžarov in seveda ne po butalski ampak po normalni - optimalni trasi !

 

Vili Kovačič, državljan K.