Spoštovani,

ob zasedanju Komisije za Nadzor Javnih Financ je poslanec g.  Moederndorfer po predstavitvi stališč CI in strokovne javnosti v javnem diskurzu predstavil zanimivo idejo rekoč (navajam po spominu): "v kolikor imate toliko pripomb in vidite elemente gospodarskega kriminala prijavite po vašem mnenju taka kriminalna dejanja ustreznim organom".

Ob nastopu nove vlade se je pojavila možnost odkrivanja pomembnih  dokumentov, ki dokazujejo, da se je projekt Drugi tir odvijal po sistematičnem vzorcu zavajanja slovenske javnosti po principu kriminalne združbe, ki je z dopolnjevanjem dokumentacije prikrivala pravo vrednost  investicije, pri tem po po osnovnem programu zbrala dovolj sredstev, ki bi v delovanju družbe 2 TDK zagotovila neomejeno in prikrito trošenje skozi daljše obdobje. Pri zbiranju sredstev je namerno zmanjševala konkurenčnost Luke Koper stroške prevoza preko Slovenije tako, da je premomerne stroške naprtila Luki Koper in za presotale stroške prevoza preko Slovenije pa Slovenskim železnicam (beri slovenskim davkoplačevalcem !!). Vsa tako zbrana sredstva pa namenila za navidezno poslovanje družbe 2TDK in njihove zaposlene, ki bi ta sredstva sistematično črpala v visokimi plačami, podobno kot pri DRI. Ker se je do sedaj tak model odlično obnesel, je omenjena kriminalna združba želela isti model zagotoviti pri projektu Drugi tir, ki ga v prilogah v detajle pojasnjujemo.

Prosimo Vas, da prijavo opštevate kot prednostno, predložene dokumente ali sklicevanje na njih (javno dostopni!!!) pa preučite tako, da boste sami uvideli način delovanja obravnavane kriminalne združbe od leta 2014 naprej.

V kolikor boste potrebovali podrobnejšo razlago se lahko obrnete na strokovno komisijo, ki ima posamezne specialiste za določena področja, ki so obravnavana v tem projektu.

S spoštovanjem, 

prof. Jože Duhovnik

Prijava suma nezakonitega ravnanja pri izdelavi Investicijskega programa za projekt Drugi tir in predlog pregona.

Na pobudo poslanca g. Janija Möderndorferja, člana Odbora DZ za nadzor javnih financ, prijavljam sum kaznivega dejanja velike goljufije, lažnega predstavljanja in zavajanja javnosti z veliko premoženjsko škodo in oškodovanjem javnih financ ter davkoplačevalskega denarja po 1., 2. in 4. odstavku 217. členu Kazenskega Zakonika (KZ), svoj predlog pa podajam v skladu s 5. odstavkom 217. člena KZ in zahtevamo, da se prične uradni pregon oziroma zadevna policijska preiskava.

217. člen KZ definira goljufijo in osebe kot goljufe takrat, kadar:

(1) Kdor z namenom, da bi sebi ali komu drugemu pridobil protipravno premoženjsko korist, spravi koga z lažnivim prikazovanjem ali prikrivanjem dejanskih okoliščin v zmoto ali ga pusti v zmoti in ga s tem zapelje, da ta v škodo svojega ali tujega premoženja kaj stori ali opusti, se kaznuje z zaporom do treh let.

(2) Če je storilec z dejanjem iz prejšnjega odstavka povzročil veliko premoženjsko škodo, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.

(3) Če je z dejanjem iz prvega odstavka tega člena povzročena majhna premoženjska škoda in je šlo storilcu za to, da pridobi majhno premoženjsko korist, se kaznuje z denarno kaznijo ali z zaporom do enega leta.

(4) Kdor z namenom, da bi drugega oškodoval spravi koga z lažnim prikazovanjem ali prikrivanjem dejanskih okoliščin v zmoto ali ga pusti v zmoti in ga s tem zapelje, da ta v škodo svojega ali tujega premoženja kaj stori ali opusti, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta.

(5) Pregon za dejanje iz tretjega in četrtega odstavka tega člena se začne na predlog.

Obrazložitev:

Investicijski program za gradnjo Drugega tira železniške proge Divača Koper (Drugi tir) vsebuje dokaze o vseh vidikih goljufije navedenih v uvodu tega predloga. IP je javnosti po zaslugi ministrice Alenke Bratušek na voljo na spletnem naslovu: (http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.si/pageuploads/Investicijski_program_Koncno_porocilo.pdf).

V nadaljevanju navajamo ogrodje velike goljufije in verbalnega manevriranja udeležencev v javnosti. IP je izdelan tako, da ne upošteva vseh dejanskih investicijskih stroškov in zato lahko trdimo da gre za sistematično zavajanje, prikrivanje dejanskih okoliščin s strani večih subjektov: 2TDK d.o.o. (vključno z člani Nadzornega odbora – vsi člani, še posebej, če gre za člane, ki imajo javno pooblastilo), Vodstva DRI (skupaj z vodjem projekta g. Bojanom Cerkovnikom), Vodstva DRSI (vključno z vodjem projekta pred oddajo na DRSI, bivšim državnim sekretarjem na MzI - g. Juretom Lebnom, ministrom na MzI dr. Petrom Gašperšičem) in posredno njim podrejenim, ki so bili vključeni v izvajanje projekta Drugi tir ter sedanjo Državno sekretarko Nino Mauhler, ki je v javnosti dokazano (glej sejo Odbora z dne 20.2.2019) izjavila, da so podatki iz IP verodostojni.

Udeleženci v postopku projektiranja, vključno z direktorjem in odgovornim projektantom g. Edmundom Škrbcem ter sodelavci pa so opustili dolžna strokovna ravnanja, da bi opozorili predstavnike politike, da se v projektiranje ne morejo spustiti in bi zato delo odklonili.


Bistvena napaka projektantov je v tem, da so v svetu poznane varnostne rešitve s sredinsko ubežno cevjo pri dveh predorih za vlak na levi in desni strani zagotavljajo pri vseh predorih daljših od 5 km (izjemoma od 2 km) minimalne pogoje varnosti.


Iz prej omenjenih institucij in vseh zunanjih sodelujočih na področju PR služb pa zato, ker so imeli dovolj informacij in opozoril ter so s postopki zavajanja in strokovnimi podlagami pripomogle k sistematičnemu zavajanju ter s tem naklepnim dejanjem sodelovali pri delu omenjene kriminalne družba zato, da si prisvoji osebno korist in v korist politične organizacije.


Pri teh dejanjih in pri pripravah investicijskega programa pa je ga. Nina Mauhler zavestno odstopila od utečenih postopkov za pripravo elementov IP tako, da pri izdelavi IP ni upoštevala Programa razvoja železnic 1996 leta kjer ni bila ni bila narejena presoja vplivov na okolje in tudi ne finančna analiza možnosti. "Umestitev v prostor" je bila narejena brez primerjave variant, poleg tega so bili za samovoljno in brez utemeljitve izbrane za gorsko progo za tovorni promet neustrezna izhodišča vzpon < 1,7% in hitrost 160 km/h ter ohranitev vleke na 3kV DC. S to samovoljno in neutemeljeno določitvijo mejnih vrednosti je kršeno načelo gospodarnosti in učinkovitosti.

Neutemeljeno določitev mejnih vrednosti je kršitev finančnih regulativ EU, kakor tudi Zakona o javnih financah ter UEM (pridobiti vse listine, ki so bile izvedene za postopek UEM). V kolikor ni listin je potrebno odgovorne za pripravo dokumentacije vključiti v seznam članov združbe.

Pri tem kaznivem dejanju je kot strokovna služba aktivno sodelovala družba Deloitte Svetovanje d.o.o. po treh predstavnikih g. Luka Vesnaver, Matija Bitenc in Sašo Bunc. Ker je opustila dolžna strokovna ravnanja zato, da je po oddaji naročila pri prikazovanju parametrov investicijskega vlaganja opustila knjigovodske standarde in s prikrivanjem elementov investicije je dokazano sodelovala pri prikrivanju resničnih podatkov ter pomagala kriminalni združba tako, da je bila prikrita prava vrednost projekta vnaprej ter s tem povzročila 1,5 do 2,0 milijarde škode državi Sloveniji.


Družba Deloitte Svetovanje d.o.o. je sicer s takimi dejanji državi Sloveniji že povzročila večjo škodo v višini 350 mio EUR na projektu TEŠ 6 tako, da je v končni investicijski vrednosti skrila 350 mio EUR, ki so bila kasneje odkrita in za enak znesek toži država Slovenija družbo General Electric lastnica Astroma (Francija) pred mednarodnim sodiščem na Dunaju. Ker je to ponovitveni poskus uveljavljanja modela zavajanja in ker gre za velike zneske, bi proti taki družbi moral potekati poseben kazenski postopek in ugotoviti, koliko je odgovorna njena »mati« Deloitte&Touch za dejanja hčere v državi Sloveniji.


Poleg osnovnega gradiva pošiljamo še analizo potez in ukrepov omenjen kriminalne družbe, ki je bila izvedena in javno predstavljena na Komisiji za Nadzor javnih financ z dne 20.2.2019 v DZ . Ta analiza je priložena prijavi. Poleg te analize predlagamo, da se pridobi tudi zapisnik oziroma avdio-vizuelni zapis omenjen komisije, kjer bo vidno, na številna jasna vprašanje poslancev in predsednika komisije, ako je nekaj predstavnikov omenjene združbe vede in jasno govorilo neresnice ter s tem zavestno prikrivalo dejansko stanje


Z namenom, da odgovorno ministrstvo pripravi dokument investicijskega programa, je bil IP predstavljen javnosti. Ugotavljamo, da je osnovan na neresničnih podatkih in ne upošteva dejanskih investicijskih vlaganj tako v projekt izgradnje enojnega tira, predvsem pa da zavaja slovensko javnost in sedanjo vlado. Zato je potrebno opraviti temeljito preiskavo, ki naj pokaže, da so z namernim zavajanjem in neresničnim predstavljanjem dokumentov vseskozi od leta 2015 naprej zavajali takratno vlado in predvsem sedanjo vlado. Predstavljen IP nima celovitega pregleda vseh sredstev, niti nima ocene o dejanskih vlaganjih in nima zaključenega vseh virov financiranja. Zaradi tega so vsaka opravila, vključno s pripravljalnimi deli zakonsko neupravičena in predstavljajo grob poseg v načela legalnosti.


Pri pregledu vseh dokumentov in po zbranih kazalcih bomo dokazali, da so imenovani z izkrivljenimi podatki želeli povzročiti veliko gospodarsko škodo, po grobi oceni od 1,5 milijarde do 2,0 milijarde. Zaradi tega je potrebno preiskavo izpeljati na način in kot vzorčen primer, kako se ne sme politično oblast izkoristiti za nelegalna dejanja.


Za detajlno preiskavo je potrebno vključiti strokovnjaka za pripravo investicijskih načrtov ali kar samo Računsko sodišče, pri čemer predlagamo, da zaradi konflikta interesov nobeden od znanih strokovnjakov za pripravo investicijske dokumentacije, ki je bil kakorkoli neposredno ali posredno (kot soavtor ali svetovalec) pri kateremkoli dokumentu za finančno ministrstvo, ministrstvo za infrastrukturo, Slovenske železnice ali Luko Koper, ne sme biti vključen v pripravo ekspertnega mnenja.

Na osnovi predstavljenih dejanskih stroškov celotne investicije lahko ugotovimo, da je predstavljena cena v javnosti namerno hudo zavajanje s strani DRI, ki vseskozi pripravlja podatke z namernim povzročanjem velike gospodarske škode. Torej gre za namerno izkrivljanje posameznih vhodnih podatkov za namenom prisvojiti si večji delež sredstev za nadzor, ki naj bi ga opravljal. Zaradi tega se pri DRI pojavljajo viški sredstev, ki jih kljub posebnemu položaju kot državni inženir ne bi smel prelivati v previsoke plače. Zato bi morala oba, preiskovalni organ kot tudi revizija Računskega sodišča jasno pokazati na nevzdržne razmere na trgu projektiranja in nadzora v Sloveniji.


V nadaljevanju bodo v tabeli predstavljeni javni podatki, iz katerih je razvidna razsežnost združenega goljufivega podviga:


(1) IP: razvidni in predstavljeni so izseki, kjer so vidni podatki o dokazu izvirnika in potrjeni z kopijo scana v tej prijavi ali v prilogah. (naslovna stran Priloga 1)

(2) Projekt PGD za razširitev servisnih cevi odsek Divača – Črni kal

(3) Projekt PGD za razširitev servisnih cevi za odsek Črni kal – Koper

(4) Omejitev odgovornosti s strani izvajalca Deloitte Svetovanje d.o.o. (Priloga 2)


Predstavljena je tabela pravih vrednosti investicijskega vložka v izgradnjo projekta Drugi tir, ki morajo upoštevati dosedanja vlaganja v projekt, vrednost del za enotirno povezavo Divača – Koper, vrednost del za povečanje profila servisne cevi, izgradnjo vseh objektov za doseganje dvotirnosti po trasi I/3 in investicijsko vzdrževanje obstoječe proge. Šele na osnovi celovite predstavitve vseh zgrajenih objektov za kompletiranje investicije je Investicijski program celovit in zagotavlja odločevalcem, to je Vladi RS in poslancem DZ celovito predstavo o vseh obveznostih tako države kot samega podjetja

2 TDK, ki je bilo ustanovljeno za ta namen.

Seznam odgovornih projektantov in podjetij , ki so pripravili projekt za razširitev servisnih cevi

Posebna priloga: poročilo strokovne skupine za KNJF – dne 20.2.2019.

Avdio-video zapis seje KNJF z dne 20.2.2019

Nadaljnji dokumenti so v rubriki priponke takoj v nadaljevanju. 

vir slik: arhiv spletne strani referendumdrugitir.si in wikipedia