Spoštovani gospod predsednik EIB ! Apeliram(o) na Vas in vodstvo EIB: ustavite financiranje vladnega projekta 2 tir Divača Koper, ki je projekt slovenske vlade, ne slovenske stroke in slovenskega gospodarstva in ga civilna družba in prebivalstvo v večini ne podpira. Kajti projekt je zastarel in je nepopravljivo škodljiv za okolje. Je finančno nevzdržen in tehnično kontradiktoren, obenem pa bo zaradi križanja treh viaduktov v isti vertikali, tudi zelo varnostno tvegan projekt.

Povsem jasno je, da obstaja alternativna možnost izvedbe drugačnega projekta po drugi trasi z enakim ciljem. Ta omogoča bistveno cenejšo in hitreje izvedljivo železniško povezavo Divača Koper, ki bo brez škode za ljudi in okolje ter bo finančno vzdržna in tehnično konsistentna. Vendar sta vsa ta dejstva, tako sedanja kot predhodna vlada, s totalitarnimi prijemi in z zavajanjem parlamenta vseskozi ignorirali. Obenem opozarjam. da je referendum z večino glasov zavrnil zakon, ki omogoča vladni projekt, o katerega alternativi pa vlada sploh noče razpravljati.

Odgovor Evropske komisije, gospe Sabine Bourdy iz generalnega direktorata za okolje na mojo pritožbo ni zadovoljiv. Enako kot slovenska vlada, očitno tudi Evropska komisija na projekt gleda skrajno birokratsko – papirnato, idilično in površno in se pri tem celo sklicuje na pravo EU, na direktivo o habitatih, ki pa se z vladnim projektom v resnici grobo krši. S tem projektom bo občutljiva narava kraškega roba, Nature 2000 in rezervata habitatov svetovnega pomena, nepovratno in za vedno poškodovana in uničena. Izravnalni ukrepi v rezervatu niso dovoljeni in so zato neizvedljivi.

Zato vam sporočam, da sem se že pritožil na druge EU ustanove, najprej na EU Ombudsmana, gospo Emily O'Reilly,! Čim bo to možno pa se bom pritožil na Sodišče EU unije v Luksemburgu, obenem pa bomo preko poslancev EU parlamenta, predvsem poslancev Zelenih, sprožili pobudo za dokončno zaustavitev financiranja projektov, ki se izvajajo mimo vseh demokratičnih pravil ob kršenju prava EU in lastne zakonodaje.

Spoštovani gospod predsednik, dokler EU institucije še delujejo, čeprav mnogokrat napačno, jih bomo uporabljali ! Pozvali bomo tudi Državni zbor Republike Slovenije k ustanovitvi preiskovalne komisije o politični odgovornosti funkcionarjev za ta projekt. Ekonomsko in okoljsko presojo projekta pa bomo zahtevali tudi od Računskega sodišča republike Slovenije in evropskega Računskega sodišča !

Korupcija in pohlep ne moreta biti gonilo kapitalizma. Prav tako ne sme zmagati zasebni-privatni interes elite (strank) na oblasti, ki temelji na prevari in nasilni podreditvi javnega dobra in na zlorabi EU prava. Sedanja vlada, enako kot prejšnja, zavaja EU institucije, ki zelo naivno in skrajno površno, brez preverjanja dejanskega stanja, potrjujejo dokumente, ob tem ko niso izpolnjeni minimalni pogoji za to. Projekt nima osnovnega obveznega dokumenta CPVO - celovite in nepristranske presoje vplivov na okolje.

Spoštovani g. Hoyer, spoštovani bančni menedžerji: denar posojajte za resnični razvoj, ne za zastarele in škodljive projekte, za polnjenje žepov politične elite. Glede informacij se ne zanašajte samo na oblast, ki skrbi predvsem za lastno preživetje. TEŠ6 je bil za malo Slovenijo velik nauk, ki bi moral strezniti vse. Tudi vas v EIB, ko ste pred 6 leti naredili napako in s tem škodo slovenskim davkoplačevalcem in porabnikom elektrike ter gospodarstvu in okolju. Danes se zgodba ponavlja. Zato ne ponavljajte škodljivih odločitev iz preteklosti. Zavrnite posojilo za vladni 2 tir ter denar namenite za nujne infrastrukturne projekte, ki so v Sloveniji nujni – predvsem je to železniška infrastruktura, ki je zelo potrebna prenove, v okviru nje pa najprej prehod iz enosmernega na izmenični električni tok. To bo prvi korak k prepotrebni modernizaciji železniškega prometa in tranzita čez Slovenijo kamor spada tudi modernizacija zastarele in slabo vzdrževane železniške povezave Koper - Divača.

Obračam se neposredno na vas, ker slovensko vlado lahko strezni samo finančni ultimat posojilodajalca, ki se zaveda svoje odgovornosti. Kreditodajalec, ki je bil pravočasno opozorjen na škodljivost projekta pa je po pravnih uzancah soodgovoren za škodo in ne-uspeh projekta.

Spoštovani g. predsednik, prišel je čas, ko ni več časa. Na vas se obračam kot državljan - pobudnik referenduma proti TEŠ6 leta 2012 in v imenu vseh 290.000 glasov, ki so bili na 2 referendumih 2017 in 2018 proti vladnemu projektu. Da se prepričate o tem, da vladni projekt ima alternativo pa vam v prilogi pošiljam strokovni zbornik, ki ga je izdal Državni svet RS pred 9 meseci in dokazuje, da alternativa je, ne pa obratno kot trdi vlada, da alternativa ne obstoja.

V pričakovanju vašega odgovora, predvsem pa pozitivnega ukrepanja vam želim čim več resnično ekonomsko in okoljsko uspešnih projektov, v korist ljudi in celotne Evrope. Projekt 2tir vsekakor ni med njimi.

Ljubljana, 31.12.2018

Vili Kovačič, državljan K.

Davkoplačevalci se ne damo !

Odgovor EIB - Projekt ZelezniSke proge Koper-Divada

Spoštovani gospod Kovačič!Hvalaza vaše pismo z dne 31. decembra 2018, ki ste ga naslovili na Wernerja Hoyerja, predsednika ...