Vladni drugi tir na slepem tiru in kaj po referendumu? Pismo koalicijskim pogajalcem !!!
»Obstajata dva načina, kako ste lahko pretentani. Bodisi verjamete to, kar ni res, bodisi nočete verjeti tega, kar je res.« (S. Kierkegaard).
Referendum Drugi tir
Novice

Nedelja, 8. julij 2018 ob 17:18

Odpri galerijo

Misel sem si izposodil iz svojega članka ob polemikah o TEŠ6 pred cca 6 leti. Stavek danskega filozofa je mišljen kot abstraktna dilema, vendar če njegovo misel prenesemo v Slovenijo 2018, zlahka pridemo do tega, da to sploh ni dilema. Davkoplačevalci bomo pretentani na oba omenjena načina. Kajti tudi poraz vlade na referendumu, ta vlada razglaša za skupen poraz. Kolikokrat se bo to še zgodilo pa bomo šele videli ? Verjetnost, da bo to večkrat, pa je zelo velika, razen če v politiki ne pride do resne streznitve.


Da bi bila verjetnost napake podobne tisti iz TEŠ6 čim manjša, sem zbral nekaj ključnih podatkov, za katerimi stojim sam, za njimi pa stojijo tudi izvedenci različnih strok in disciplin. Vsekakor pa ne stoji zadaj Janez Janša, ki se Cerarju in njegovim očitno tudi kot nočna mora prikazuje na vsakem koraku.


Ne le v Julijcih, tudi na Kraškem robu potrebujemo

Slovensko smer


Referendum je bil potreben zato, da se razblini megla, ki jo je zasejala apologetska birokratska stroka, podobna tistim profesorjem rudarstva in energetike, ki so nekoč v polemikah z menoj, ostro zagovarjali TEŠ6, kaloričnost lignita pa niso hoteli preverjatii. Potreben pa je bil tudi zato, da je multi disciplinarna strokovna skupina, ki predlaga rešitve, vendarle lahko spregovorila. Seveda brez propagande, temveč o taki rešitvi, ki bo optimalna, torej - brez korupcije in po najhitrejši, najkrajši in najcenejši varianti in ki bo hkrati zagotovila okolju in prebivalcem Črnega Kala prijazen – neobremenjujoč skok čez Kraški rob.


Da bi razblinil meglo, sem zbral najvažnejša dejstva in jih zapisal kot evalvacijske kriterije za primerjavo s favorizirano že uzakonjeno, na srečo pa še vedno nepravnomočno, pregrešno drago in uničujočo vladno varianto. Dve koloni v razpredelnici sem namenoma pustil prazni, naj si vsak točke v njih vpiše sam in izračuna razliko. To bo zmogel vsakdo, ki priznava, da še vedno velja: 2 x 2 je 4 in seveda 2-2 =0. Vsi drugi naj raje opustijo branje in še bolj verjamejo svojim bogovom.


Vlada je v prvem referendumu sicer slavila Pirovo zmago, v drugem, ponovljenem referendumu pa je celo doživela poraz, za 300 glasov. Videti pa je, da se tako na levi kot na desni strani odraža olajšanje, da DavkoPlacevalciSeNeDamo nismo doživeli zmagoslavja, kakršno bi bilo, če bi dosegli zavrnitveni kvorum, kar pa bi bilo možno le, če bi bil referendum razpisan hkrati z volitvami. Je pa dejstvo, da tudi vladna stran ni dosegla kvoruma, ki bi opral njihov »drugi tir« nelegitimnosti, čeprav je jasno, da ob anarhiji koruptnih vladnih variant in zmedi s številkami to očiščenje ni mogoče. Zato se je vlada borila in se še bori na drug, njej lasten, arogantni in koruptiven način.

V medijih so se zvrstili številni pamfleti, najbolj v »osrednjem« dnevnem časopisu Delo, v katerem sem zaman skušal objaviti temu podoben opozorilni članek. Čeprav zakon o 2 tiru efektivno (še) ni padel, ustavljeno je le njegovo izvajanje, pa je referendum nekaterim ljudem odprl oči, saj je razkril, da gre za plenilski projekt, po modelu makete 2 tira, ki služi vsemu drugemu, le razvoju Slovenije ne.

S tajkunsko zasnovanim, 20 let starim projekto, še iz časa Ivana Zidarj, smo leta 2017 dobili projekt ne dveh tirov, pač pa projekt vladnega enojnega drugega tira za točno določene izbrance. Predvsem pa za novega gradbenega barona Slovenije Stojana Petriča, ki kot beremo v Financah, že izstavlja račune, anekse za prvi kilometer na izvlečnem tiru. Skratka gre za investicijo po principu – čim dlje in čim dražje, pri tem pa ni važna cena, še manj čas izgradnje in uničenje okolja. S finančno konstrukcijo z udeležbo Madžarske, pa projekt celo ogroža slovensko suverenost nad ključno infrastrukturo, s tem ko odstopa del ozemlja Luke Koper Madžarom in soupravljanje podjetja 2TDK deli z njimi.

Žal tega tudi z referendumom nismo ustavili, ustaviti ga bo moralo sodišče in pa moč argumenta in strokovnosti, ki so jih na redkih soočenjih ljudje sicer imeli možnost slišati, če so to le želeli. Je pa dobro, da je bil 1 letni moratorij, da so se v tem času preverile druge poti in druga trasa, zdaj zbrane v zborniku »Inženirski multi disciplinarni prispevki in predlogi rešitev pri gradnji dvotirne železniške proge Koper-Divača«, ki definirajo optimalno traso. Za razliko od vladnega scenarija, ki postopkovno ni nič drugega, kot nova inačica znanega korupnega scenarija TEŠ6 - neznansko hitenje in sklicevanje na nacionalni interes, vsebinsko pa je povsem porazen projekt oblastnega voluntarizma in neetične demagogije.

Kljub temu pa zgodba o zakonu o 2Tiru še ni in ne bo kmalu končana. Kajti čaka nas še epilog pritožbe na Vrhovnem sodišču in po potrebi še odločanje o ustavnosti zakona na Ustavnem sodišču RS. Po izčrpanju vseh pravnih sredstev v Sloveniji pa enaka pot na evropskem nivoju.

Vendar namen tega pisanja ni, da komurkoli grozim s tožbami, namen je da koalicijske partnerje, ki še mislijo pošteno, opremim s številkami in dam primerjavo vladne tako zvane italjanske, zahodne variante, z vzhodno, recimo ji »slovensko traso«.

Številke, kadar so prave, ne lažejo, za razliko od Cerarja, ki še nikoli ni objavil približne cene končne vrednosti projekta – in to dvotirne proge, pri čemer je vlada še zelo daleč od gradbenega dovoljenja za dvojni tir, za povrh pa projekt še vedno nima investicijskega programa po predpisih ekonomske in inženirske stroke. V tem pogledu je projekt vladni 2 tir, če zopet uporabim primerjavo, še slabši od inkriminiranega projekta TEŠ6.

Zdaj sicer stopajo v ospredje politiki. Koalicija, kakršna koli že bo, pa se ne sme izogniti vladnega 2 tira brez primerjave z alternativami, ki so že na razpolago.

KRITERIJI ZA PRIMERJALNO OCENJEVANJE VLADNE IN ALTERNATIVNE TRASE

VLADNA TRASA-

ITALIJANSKA SMER

TOČKOVANJE

ALTERNATIVNA TRASA-

»SLOVENSKA SMER«

Duhovnik/Josipovič

TOČKOVANJE

Razlika

Dolžina predorov 20,5 km 3,2 km + 1,4 km=4,6
Število predorov 8 2
Število mostov 8 1
Dolžina viaduktov 1,5 km 2,1 km
Začetek izgradnje Sredina 2018 November 2018
Čas izgradnje

8 let + 6 let = 14 let

(do 2033)

4 leta

(do 2023)

Posegi v okolje

41 km cevi osem predorov

Tinjan/Vinjan/Osp 

za dostopne ceste, rušitev habitatov za dodatni tir,

uničenje Glinščice kot »vroče točke« biotske pestrosti

4,6 km cevi širšega profila s pregradno vmesno steno, manjše poenostavitve obstoječe trase (Rižana, Rodik)
Okvirna končna cena dvotirne proge

Najmanj 961 milijonov € + neznano povečanje navzgor=

neznana končna cena.

Možno povečanje vse do 2,2 milijarde in čez

650 milijonov €

+

zmanjšanje cene navzdol

do 15 %

Potniški promet+oprtni vlaki+turizem Delno, vendar po tunelih 20 km V celoti
Luška taksa za pretovor Takojšnja Ni potrebna
Cestna taksa Takojšnja Ni potrebna, a dobrodošla
Pristojbina na dosegljivost Takojšnja Ni potrebna
Financiranje EU sredstva/kredit EIB/Slovenija/Madžarska/druge tuje države 400 mio EIB kredit + 250 domače obveznice, se ne poveča javni dolg
Poplačevanje Ni znano; novo zadolževanje

Iz presežkov Luke Koper in SŽ z državnim poroštvom

Vodja projekta 2TDK
Osebna garancija vodje projekta Ni kandidata

Osebna hipoteka 

Glavnega projektanta in vodje projekta

Umeščanje v prostor Urejeno na pol; manjka umestitev druge polovice proge Urejeno- zemljišča so na stari progi, last SŽ umestitev krajših poenostavitev trase je možna po hitrem
Nagib trase 17 ‰ 30‰ oz. 40 ‰ v tunelu
Vodovarstvena, hidrogeološka in okoljska tveganja Izrazito velik riziko, predvsem pa uničenje »vroče točke« svetovne naravne dediščine v kanjonu Glinščice Majhen riziko; trasa se v celoti izogne visoko varovanega zajetja v povirju Rižane

Problema posebnega vlečnega mehanizma (zeile) v prenovljeni varianti alternativne trase ni več, saj so za premagovanje višinske razlike (iz doline Rižane nad Kraški rob) na razpolago močne potisne lokomotive z rekuperacijo – akumulacijo energije zaviranja in njeno pretvorbo v električni tok.

Vzpon v »slovenski smeri« se z lahkoto premaga s 150 tonskimi kombiniranimi (izmenični in istosmerni tok) lokomotivami z vlečno silo 1400kN in z močjo 10.800kW (okvirna cena za eno lokomotivo je 15 mio eurov). Te lokomotive zagotavljajo tudi rekuperacijo-akumulacijo energije pri vožnji navzdol. Dovolj bi bilo, če bi imeli 4 (po dve na vsakem tiru). Dobavni rok za lokomotive je 2 leti.

Če povzamemo je zadeva sledeča: največji nagib trase za preskok na kraški rob je v tunelu in sicer 40 promil, kar pa za tovrstne lokomotive ni noben problem. Primeri uporabe težkih lokomotiv so iz ZDA (vzpon/spust Skalno gorovje), Norveške (fjord-fjell premoščanje), Kanada (Skalno gorovje, Ontario), Rusija (Transsib, Bajkal-Amur) in Kitajska (Tibet). Proga Frankfurt Koln ima v dolžini cca 16 km nagib 38 ‰. Pri tem naj poudarim, da Slovenska trasa ni del evropskega koridorja, ampak le odcep oziroma priklop nanj.

Vladni varianti trase mirno lahko rečemo »italijanska trasa«, ne slovenska trasa. Gre za zavoj proti Trstu, ki niti teoretično danes ne služi nikomur. Skratka, čas je za Slovensko prvenstveno smer, ki je po do sedaj predstavljenih predlogih rezultanta predlogov 3 avtorjev: dr. Duhovnika, ing. Rudija Varla in dr. Damirja Josipoviča (DVJ). Trasa je preverjena z geologi, v varianti Duhovnik-Josipovič ima izhod v ravninski del, po prehodu s kraškega roba, na ranžirno postajo Kozina, kar daje tudi neposredno povezavo na železnico proti Puli s katero je bila Slovenija tudi geografsko in zgodovinsko povezana (slovenske železnice so bile upravljavec istrske železnice do Pule). Skratka, italijanska smer - fiktivna navezava na Italijo, ki jo zagovarja vlada, je najslabša in najdražja možna.

Sprašujem pa se, zakaj o problemu italijanske smeri-slepega črevesa, medijsko ni bila dopustna javna debata, temveč so bili v »javno strokovno debato pripuščeni nepremičninski agenti a la Gašper Gašpar Mišič. Ali morda velja za to traso kak dogovor »za vsak slučaj« in pod mizo? Dogovor z Italijani, za katerega mi niti ne vemo? Pametnih povezav z Italijo pa se ne lotimo. To kar bi imelo smisel bi bila obalna železniška povezava Trst Koper, kajti Divača je s Trstom že povezana po dvotirni progi za najvišje hitrosti, odcep na Koper pa bi bil dolg samo 9 km.

Pogoj za traso Koper – Kozina je, da se znebimo fašistične dediščine – enosmernega toka in ne ostanemo skupaj z Italijo otok enosmernosti, ki pa žal ni samo električna enosmernost, ampak globlja, saj so celo na transportnem področju vedno bolj živi ostanki in novi zarodki miselnega unitarizma – vsebovani v stavku: kdor ni za vlado je nazadnjak, ni za napredek.


Gradnja drugega tira po alternativnem scenariju se lahko prične takoj. Tehnična obnova stare proge in polaganje paralelnega tira lahko poteka ob hkratnem obratovanju sedanjega tira en dan na teden in neprekinjeno pri poenostavitvah (glajenju) zavojev pod strogim nadzorom Slovenskih železnic. Po zgraditvi dvocevnega tunela pa se lahko jugovzhodni del trase proti Hrastovljam, Dolu in Podpeči s serpentino opusti ali uporabi za druge namene, saj edino ta del stare trase direktno poteka po območju vodnega zajetja. Vodovarstveno območje z alternativno slovensko prvenstveno traso ni ogroženo, izognemo pa se tudi prekomernemu poseku Tinjanskega in Vinjanskega območja, kjer so tudi obsežna plazišča. Prav tako se izognemo posegu v dolino Osp in neprimernemu dvojnemu križanju velikega avtocestnega viadukta in dvojnega želežniškega viadukta.


Krhkost in Zloraba načelnih pravic demokracije v Sloveniji


Referendum o zakonu o 2 tiru je za nami. Sledila je repriza – lekcija iz demokracije, ki je dala čas za razmislek, ki je podan v že omenjenem zborniku. Vendar problem ni samo strokoven, problem je političen. Kot je že davno tega ugotovil F. A. Hayek. Pokazala se je namreč, kot pravi, velika krhkost demokracije in »zmotnost prepričanja … da oblast ne more biti samovoljna, dokler jo nadzorujemo z demokratičnimi postopki. Za to ni nobenega pravega dokaza. Večinska demokratična oblika vladavine, ki je zelo homogena in doktrinarna, je prav tako zatiralska, kot najslabša diktatura«.

Zastopniška, posredna demokracija kot oblika vladavine je večkrat zelo sporna, zatiralska. Omejimo jo lahko z referendumi, kot jih načelno že določa Ustava v 3 členu. Njene odločitve ljudstvo z referendumi razveljavi in uveljavlja svojo politično pravico upravljanja z javnimi zadevami. Referendumske omejitve 90 člena ustave pa so v direktnem nasprotju s 3 členom ustave. Demokratična ustava omejuje samo sebe, kar pa le malokdo vidi kot problem. Čeprav je problem oblast, ne ljudstvo. Taka kontradiktornost se nam ne bi smela zgoditi, ni pa naključna, za njo je velik interes oblasti. Nekoč so rek, da je ta dana od boga, zato je nedotakljiva. Potrebujemo švicarski model nadzorstva, da se bo oblast bala ljudstva in ne obratno, ko se ljudje – razen v predvolilnem času, bojijo oblasti.

Strici so mi povedali in so isti, le nečaki so drugi

Ali dobivamo Ivana Zidarja v novi podobi ? V Sloveniji poteka intenzivno naskakovanje propadlih dediščin trojčka SCT-Vegrad-Primorje, kar se kani zgoditi z instalacijo novega, sicer precej manj zmožnega a tajkunsko zelo potentnega in politično zelo vplivnega levega kartelnega trojčka Kolektor-Riko-Pomgrad. Grožnja je realna, ni samo papirnata, saj Kolektor - Stojan Petrič izsiljuje že na začetku – z aneksi za dodatna dela pri izvlečnem tiru pri najenostavnejših zemeljskih delih.


Davkoplačevalci imamo pravico vedeti in ne dolžnost verjeti, za koga plačujemo in koliko preveč plačujemo. Čas je, da to izterjamo – po pravni poti. Ali je v Sloveniji še toliko ostankov prava in predvsem državljanskega poguma med sodniki, predvsem vrhovnimi in ustavnim sodniki in ter policisti tožilci, pa seveda ne bomo vedeli dokler tega ne preizkusimo. Naša dolžnost je, da to storimo.

Vsako bodočo vlado s tem opozarjamo naj ne dela novih neumnosti, novega TEŠ6, tudi njej v prid, da se ji ne bo čez 4 leta v DZ zgodila nova preiskava o politični odgovornosti za vladni drugi tir.

Skratka ! Nič ni več tako kot je bilo ! Narod naš dokaze hrani. Monopolu nad informacijami je odklenkalo. Prihaja masovna streznitev, ker narod ni butast, če je pravilno in pošteno informiran. Dovolj je bilo oblastnega voluntarizma, napenjanja mišic in manipulacije z ljudmi. Vladni 2 tir ne more in ne sme biti politični teater in davkoplačevalci ne moremo biti žrtev, zaradi politične trgovine in medsebojnega odpuščanja grehov v zameno za čim lažjo sestave koalicije.

Res pa je kot pravi Cerar: vladni drugi tir je kaplja čez rob! Ker se on resnosti tega robu ne zaveda, je čas, da mu grenkega pelina nalijejo koalicijski partnerji. Zato jih ponovno pozivam in prosim, da ga ustavijo in vztrajajo pri reviziji projekta ter brezpogojni ukinitvi podjetja 2TDK, ki že zdaj protizakonito črpa denar.

Koalicijskim partnerjem vseh možnih koalicij pa za konec postavljam zelo enostavno vprašanje: kaj je ceneje in hitreje za gradnjo: 20,6 km 8 tunelov čez najbolj varovano območje Nature 2000 (kanjon Glinščice) ali 4,6 km 2 tunelov, ki se maksimalno izognejo Naturi 2000 in vodovarstvenemu območju. In še: kako bo nova vlada, katerakoli že bo, razvijala in prodajala podzemni–tunelski turizem. S periskopi, ki bodo iz podzemlja kraškega roba turistom zagotavljali pogled na morje ?

In še nekaj: glavni vir financiranja projekta je na dosegu roke-to je bistveno znižanje cene projekta. Dvojni drugi tir lahko zgradimo brez tujcev, z domačim kapitalom in domačim znanjem in eventuelno s tujimi podizvajalci. Za ceno izpod 700 milijonov eur. EU sredstva so potrebna le za resnične razvojne projekte v drugih delih Slovenije. Tudi za nujno posodobitev celotnega železniškega omrežja in za naše povezave z Evropo. Divača Koper je le začetek posodobitve, kajti SŽ in mi vsi v vsej Sloveniji nujno potrebujejo izmenični tok. Ne potrebujejo pa pijavk, ki se bodo 45 let napajale iz zakonite kraje denarja iz naslova tega projekta.


Lj, 07.07.2018

Vili Kovačič, pobudnik referendumov za TEŠ6 in 2 TIR

Galerija slik

Zadnje objave

Tue, 20. Aug 2019 at 19:44

2659 ogledov

Brezglave in plenilske investicije je treba ustaviti
Spoštovane državne svetnice in svetniki,  Dopolnjujem pobudo   in Vam  pošiljam utemeljitev v priponki PISMO... Pobuda je razširjena na tri segmente : 1) vladni 2TIR  2) Tretja razvojna os (3Ro)  in 3)  Čista pitna voda v povezavi z  Ljubljanskim kanalom C0.  Vsem projektom je skupno to, da so politično izsiljeni in da za njih obstojajo zelo dobre alternative in da nikakor ni res, da nasprotniki zaviramo razvoj. Skupno pa jim je žal tudi to, da se "nezmotljiva" oblast o njih sploh noče izreči in pogovarjati in da s pomočjo nedelujočih institucij nadzora ter uslužnih in ustrahovanih medijev tako državna kot lokalna oblast neovirano in  arogantno  dela škodo državi in državljanom in rine naprej za vsako ceno. V medijih pa uveljavlja in izvaja cenzuro.   Vendar ne smemo pristajati na logiko - psi lajajo karavana gre dalje, tako kot je to bilo pri TEŠ6, ko je bila preiskovalna komisija ustanovljena najmanj 6 let prepozno.  Skratka nehajmo vendar že enkrat zvoniti več po toči. Pravočasno uporabimo sredstva,  ki so še na voljo. Eno izmed njih je parlamentarna preiskava, ki jo DZ na predlog Državnega sveta MORA ustanoviti. Škoda je sicer že pdovzročena, vendar je še obvladljiva - dokler ne pričnejo z glavnimi deli, tam kjer pa so se ta dela že začela (kanal C0), pa jih je nujno nemudoma ustaviti po sodni, policijski in/ali inšpekcijski  poti.  Skupni imenovalec vseh treh problematičnih projektov je: predrznost, samovolja,oblastna  arogantnost  ter pohlep po davkoplačevalskem in evropskem denarju.  Motiv za  tako ravnanje pa je korupcija, ki je pri vladnem 2 tiru celo uzakonjena - z zakonom  in koncesijo za dobo 45 let. Kršenje zakonodaje in okoljskih standardov je samo posledica. V vseh teh primerh pa je očitno, da pravna država ne obstaja več in da praviloma zmaguje tisti, ki je bolj nasilen in ima za sabo glasovalni stroj - politično večino.  Institucije nadzora skupaj z Ustavnim sodiščem in Računskim sodiščem vred, pa žal ne delujejo več. Zato so izredna politična sredstva, kot je parlamentarna preiskava, več kot potrebna - so NUJNA. Spoštovani ! Brezglave in plenilske investicije je treba ustaviti. Čeprav so nam EU institucije lahko v pomoč (in smo že v kontaktu in navezi z njimi), te ne morejo nadomestiti zdrave pameti in politične volje za ukrepe nas samih,  doma v Sloveniji. Izgovori, da so ti  projekti neustavljivi niso resnični, so le dokaz prevladujoče  izsiljevalske logike -  politike izvršenih dejstev na katero ne smemo več pristajati. Zato je ustanovitev parlamentarne preiskovalne komisije ne samo potrebna, ampak nujna.  Znano je namreč: Država, v kateri so barabe in kriminalci glasnejši od poštenih ljudi je izgubljena. In: kdor se bori lahko izgubi, kdor se ne bori - je ŽE IZGUBIL !   Spoštovane svetnice in svetniki: upamo na Vaš RAZUM  in POGUM. Hvala za podporo !  Lepo vas pozdravljamo   !   Vili Kovačič, CI  Davkoplačevalci se ne damo, Sergij Andrejaš, CI Gabrovica-Črni kal, Brane Grad, Aleš Mrzel, Mirko Brnič Jager, Zveza CI Ljubljane

Tue, 20. Aug 2019 at 19:40

2602 ogledov

Posredujemo vam sprejete sklepe na seji Komisije za nadzor javnih financ - KNJF 20.02.2019 glede drugega tira:
- Komisija DZ za nadzor javnih financ (Komisija) pričakuje od ministrstva, pristojnega za infrastrukturo, da Državnemu zboru v roku 15 dni od dneva sprejetja tega sklepa, posreduje natančno časovnico in finančno strukturo projekta drugega tira železniške proge Divača – Koper, s podrobno obrazložitvijo vseh postavk ter časovno in finančno konkretizacijo glede izvedbe dvotirne proge. - Komisija pričakuje, da bo ministrstvo pristojno za infrastrukturo najkasneje v šestih mesecih od sprejema tega sklepa zagotovilo strokovno preverbo alternativnih rešitev preko strokovnjakov, ki doslej niso sodelovali v nobeni od faz načrtovanja ali vodenja projekta. - Komisija zaproša Fiskalni svet, da poda mnenje glede javnofinančne upravičenosti in tveganj, ki jih prinaša projekt izgradnje drugega tira železniške proge Divača – Koper, kot je določen v Investicijskem načrtu, ki ga je sprejela Vlada RS na svoji 16. redni seji dne 24.1.2019. - Komisija DZ za nadzor javnih financ priporoča Računskemu sodišču Republike Slovenije, da opravi revizijo pravilnosti in smotrnosti projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača – Koper, kot je določen v Investicijskem načrtu, ki ga je sprejela Vlada RS na svoji 16. redni seji dne 24.1.2019. Opomba: Prvi trije sklepi so bili sprejeti z glasovanjem 7:6, četrti sklep pa z 12:1 Sklepe je posredovala KNJF, na seji sem bil prisoten in aktiven tudi sam. Vili Kovačič

Tue, 20. Aug 2019 at 19:34

2617 ogledov

Slovenija naj državne investicije začne izvajati zakonito
Spoštovane svetnice in svetniki Državnega sveta V imenu treh civilnih iniciativ naslavljamo na Državni svet RS pobudo z namenom, da končno Slovenija državne investicije začne izvajati zakonito in v skladu z evropskimi standardi in direktivami ter okoljskimi zavezami in z namenom, da vlado prisilimo k transparentni uporabi davkoplačevalskega denarja za namene ekonomičnih in družbeno koristnih investicij - brez uničevanja narave, obdelovalnih kmetijskih površin in brez ogrožanja oskrbe s čisto pitno vodo. Pobuda je namenjena temu, da v odprtih projektih rešimo kar se rešiti da in da politiko in javnost opozorimo na izsiljevanje po vzorcu TEŠ6, ki se ne sme ponoviti. Gre za dva državna projekta : vladni 2TIR – Divača Koper in 3.razvojna os (po trasi F-2-2, odsek Šentrupert Velenje) in en projekt v Ljubljani, ki je čista črna gradnja- brez okoljskega soglasja in CPVO. (celovite presoje vplivov na okolje). To je takozvani kanal C0, ki se gradi iz EU kohezijskih sredstev in pri katerem inšpekcija kljub nezakonitostim noče ali ne upa ukrepati. Pričujoča pobuda pa je hkrati spodbujena tudi z dokončno oblikovano inženirsko ALTERNATRIVNO REŠITVIJO, za 2TIR, ki pa jim vlada kljub sklepom Komisije za nadzor javnih financ (KNJF), sprejetimi na seji KNJF 20.02.2019, ne želi in noče prisluhniti. Sprejeti so bili namreč 4 sklepi, za realizacijo katerih je imela vlada 6 mesecev časa. A nič od tega ni nredila. Vlada se še naprej obnaša kot, da se je to sploh ne tiče. Zato je pobuda za preiskavo nujna, Obenem s pobudo opozarjamo da se dogajajo tudi druge nedopustne stvari: zaradi načrtnega zanemarjanja obnove starega tira je že prišlo 1.) do povsem nepotrebne nesreče z izlitjem KEROZINA in 2). dobili smo AFERO viadukt Glinščica, iz katere je od daleč vidno pristransko delovanje MINISTRICE – ne v korist davkoplačevalcev, ampak za žepe slovenskih gradbenih tajkunov (Kolektor, Riko, Pomgrad) in 3.) uvaja se princip drobljenja vrednosti projekta na koščke, kar je daleč od odgovorne in ekonomične rešitve. Družba 2TDK tudi ni sposobna sama pripraviti oddajanje naročil, zaradi česar potrebuje nasvete tujih konsultantov, ki niso poceni. Ob tem, da je bil že investicijskoi program (IP), ki se sicer že izkazuje kot povsem nekonsistenten. Porabljenih je že bilo neverjetnih 800.000 eur. Zadeva glede neverodostojnosti IP pa je zardi napačnih številk in zavajanja javnosti trenutno v sodni preiskavi - policija je zadevo predala tožilstvu. Ob tem pa prihaja do iztirjenj vlakov - tudi zaradi odvzema 300 milijonov iz plana za obnovo obstoječe proge v letih 2019, 2020 in 2021. To prerazporejanje denarja je posredni vzrok za iztirjenja vlaka na kraškem robu. Poleg tega ministrstvo za infrastrukturo (MzI) Državnemu zboru že najavlja sprejem zakona o državnem poroštvu za posojila privatnih – komercialnih bank in EIB. Zahtevamo, da predlagatelji poroštva - to so člani vlade in državni sekretarji, pa tudi poslanci, ki bodo to izglasovali, s svojem premoženjem tudi sami jamčijo za projekt, v katerega so sicer po javnih izjavah trdno prepričani. Ker se na te pozive vlada sploh ne odziva, utemeljeno sklepamo, da gre za novo prevaro v breme davkoplačevalcev. Zato bi bilo nujno, da KNJF s tem v zvezi nemudoma pridobi stališče prstojnih služb in Računskega sodišča, ki bi sicer že moralo biti izdelano. Zgodba TEŠ6 se očitno ponavlja tudi pri vladnem 2tiru, pa tudi na 3 razvojni osi in v ljubljanski vodooskrbi. Zato ne smemo dovoliti, da se zadeve stihijsko odvijajo naprej. PREDLAGAMO, da Držani svet Državnemu zboru naloži ustanovitev PARLAMENTARNE PREISKAVE - za projekt 2 Tir in za projekt 3 razvojna os Šentrupert Velenje. Enako pozornost pa naj DZ nameni ogrožanju podtalnice s kanalom C0 v Ljubljani. Svetnice in svetniki, pobuda ni sama sebi namen, zato je nujno da jo sprejmete čimprej in (ne kot pri TEŠ6), šest let prepozno, kar pomeni posmeh davkoplačevalcem in prenašanje odgovornosti iz ene vlado na drugo in totalno izgubo spomina odgovornih. Spoštovani, prišel je čas ko ni več časa, kajti omenjene državne investicije predvsem pa projekt 2tir, so že ušle iz nadzora. Tisti, ki bi ga morali držati v okvirih transpaentnosti in ekonomičnosti ter zakonitosti in v skladu z EU okoljskimi in vodovarstvenimi standardi in direktivami, zdaj s svojim početjem povzročajo prav nasprotno.To velja tako za 2TIR kot za 3R.os in ljubljanski kanal C0. Ta predlog je verjetno zadnji poizkus urejanja stvari po parlamentarni poti. Vkolikor ne bo naletel na plodna tla v DS in DZ, bo to zelo slaba izkaznica za vse institucije in politiko v Sloveniji. In zadeva bo slej ko prej končala na sodišču EU ali drugih EU institucijah. Vendar bo takrat povzročema škoda že mnogo večja. Ljubljana, 20.08.2019 Vili Kovačič, CI Davkoplačevalci se ne damo Sergij Andrejaš, CI Gabrovica-Črni kal Brane Grad, Aleš Mrzel, Mirko Brnič Jager, Zveza CI Ljubljane Dvotirna proga Koper – Kozina – Divača (trinajst prednosti kompleksnega pristopa) 1. Dvotirna proga z dovoljenim nagibom 35 promilov 2. Izmenična napajalna napetost 3. Rekuperacija energije – pretvorba zavorne energije v elektriko 4. Zaščita obstoječih vodnih virov (Suha dolina - Suhi graben) 5. Povečanje pretovorne zmogljivosti Luke Koper na obali 6. Zagotavljanje dobrih mednarodnih povezav v Istri (Ljubljana, Pula, Rijeka) 7. Odsotnost požarov brez glifosata in strupenih snovi 8. 9,4 km tunelov – ni servisnih cevi 9. Potniški promet – turizem (oprtni vlaki + osebni avtomobili) 10. Čas izgradnje dvotirne proge - zaključek leta 2024 (2 leti pred enotirno 2026) 11. Cena dvotirne proge največ 950 milijonov - na ključ 12. Oživitev gospodarske cone v Kozini in uporaba izkop. materiala na licu mesta 13. Brez državnega poroštva za posojila privatnim bankam Razlika je v pristopu - ustvarjalni, inventivni inženirski pristop nasproti zakrneli birokratski pameti, ki je brez motiva in uživa v politični korektnosti - poslušnosti. Motiv ni lastni denar, ampak čim manjše uničenje narave ter največji učinek za najmanjši denar. (*Prečni in vzdolžni profil tunelov in viaduktov je že izdelan,obrazložitve so dane v novem Zborniku)

Tue, 2. Jul 2019 at 15:52

3204 ogledov

Ob nesrečah lahko prepoznamo neprimerno projektiranje in odločitve politike.
Zadnja nesreča iztirjenja vagonov v Hrastovljah je lep dokaz posiljevanja politike pri umeščanju objektov v prostor in s koketiranjem »stroke« oblasti zato, da izvajajo projekte, ki dolgoročno uničujejo prosta sredstva države za razvoj. Ob poslušanju tov. Meseca, da se mora sedaj Vlada RS g. Šarca odločati o tem da se TEŠ 6 zapre do leta 2030 potrjuje dejstvo, da se nekdo stalno in zavestno dela norca iz proračunskih sredstev, tako ali drugače. Isti projektanti, ki so pisali neresnice o količinah premoga (vključno s politiki Šaleškega lobija - Velenje) nas bodo sedaj prepričevali, kako je to modra politika. Še huje, isti projektanti služijo v senci kot proizvajalci sedaj pri projektu drugi tir. Povsem razumljivo je zakaj tako hitijo in nas državljane posiljujejo z neprimernimi rešitvami. Nesreče pri iztirjenju vlakov na relaciji Koper Divača so PROJEKTIRANE in izvedene zavestno ob vseh soglasjih raznih agencij in strokovnjakov na tak ali drugačen način. Trditev, da vladna trasa enotirne proge drugega tira izkazuje povečano varnost vodnih virov je samo eno sprenevedanje politikov, ki ne želijo razumeti in bojim se da ne zastopijo problema. Zaradi buldožerske taktike ministrice za infrastrukturo bodo projektanti in gradbeni izvajalci kot zveste oprode izgradili neprimeren objekt z lažnivimi argumenti. Torej na enak način, kot je bilo v letu 2010 dovolj premoga po »strokovnih« zagotovil, sedaj v letu 20’18 pa se pogovarjamo o tem, da je premoga v naslednjih letih premalo oziroma ga bomo uvažali. Torej je beseda plačanih dežurnih »strokovnjakov« vedno in ob vsakem vremenu za politiko merodajna. Bombardiranje z raznimi PR strokovnjaki pa samo dokazuje lažnivost v vsej globini in obliki. Zakaj tako poudarjanje trditev raznih strokovnjakov? Zato, ker je stanje pri odločanju v politiki odvisna od njih. Pri tem pa politika, ki govori o prepotrebnem sožitju slovenskega naroda brez usmiljenja ne samo ločuje, temveč javno naslavlja strokovnjake po njihovem občutku, kdo je naš in kdo je vaš. Pri projektu TEŠ 6 in tudi drugih je bilo to izkazano in dokazano. Na primeru drugega tira prav sedaj ob tej nesreči politika zavestno zavaja na podlagi mnenj »strokovnjakov«, ki jih uporabijo za dnevne namene, nikakor pa niso sposobni argumentirane razprave. Ker so slike in načrti po sporočilni vrednosti najbolj primerni si oglejmo problem vodonosnih virov na trasi železniške povezave Koper- Divača. Zelena barva prikazuje umeščenost obstoječega tira glede na lokacije vodnih virov. Rdeča barva prikazuje dvotirno progo, ki jo je predlagala Strokovna skupina neodvisnih strokovnjakov. Umeščenost enotirne proge projekta Drugi tir je predstavljena v rumeni barvi. Projekt dvotirne proge je predstavljen v rdeči barvi. Obstoječa proga ima odmike od vodnih virov med 183m do 2621 m, kjer je nesreča nastala. Projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira ima odmike 1298 m od potencialnih površinskih virov in neposredno preseka v tunelih podzemeljske vodonosnike. To pomeni, da je pričakovana škoda pri analizi rizikov lahko izražena kot nepsredno plačilo Italiji za nepopravljivo škodo pri onesnaženju vodnih virov. Povzročeno škodo sosednji državi Italiji bo seveda plačala država Slovenija ali kar slovenski davkoplačevalci. Da take škode Slovenija ne bo plačala, ker so naši pravniki tako sposobni, je tretja neverjetna laž in zamegljevanje problema sedanje politike. Predlog Strokovne skupine v rdeči barvi pa gre prav po tako imenovani suhi strugi (ki jo vsi poznajo od domačinov do strokovnjakov (ki ne jecljajo, pa ne zaradi govorne napake ampak zaradi neznanja). Oddaljenost od katerekoli vira pa je najmanj 1765 do 2158m. Obe razdalji sta večji od največje pri obeh trasah. Kar pomeni, da je projekt dvotirne proge skrbno načrtovan in upošteva optimalno umestitev v prostoru. Če takih argumentov ne želi nobeden slušati, če se vsi zeleni nočejo več ukvarjati z železniško povezavo Koper – Divača to samo pomeni zlizanost politike in proklamatorjev zaščite okolje do take mere, da je vsaka diskusija sistematično umaknjena iz javnega diskurza. Zakaj tako? Odgovor je jasen argumenti so tako jasno v prednosti sprembe trase da bi vsi argumenti stroke bili predstavljeni v pravi obliki. Lažnivo predstavljanje čeka za 109 mil EUR, ob slovesu obupane komisarke ga. Bulčeve. Norenje mimo varstvenih ukrepov pri izgradnji dovoznih cest, tišina različnih predstavnikov Zelenih Slovenije pa samo doakz več o zlizanosti politike za skupno zavajanje državljanov ter predvsem uničevanje ekonomskega potenciala države Slovenije. Prof. dr. Jože Duhovnik

Tue, 2. Jul 2019 at 15:46

2749 ogledov

RAVNANJE Z BISERI (tudi naravnimi) NI ZA SVINJE ampa za odgovorne ljudi
IZTIRJENJE VLAKA na progi Divača Koper je samo posledica iztirjene pameti. Iztirilo je 6 vagonov, zlil se je KEROZIN. Vlak je bil namenjen v Munchen. Sklepamo, da so bili vagoni OK in primerni za prevoz, napaka v podvozju je malo verjetna. Predor pa nima betonske obloge in skalnate stene niso gladke. Očitno sta se na ostenju tunela »popraskali« cisterni zadnjih dveh vagonov in prišlo je do izlitja. To je kratek opis dogodka. KLJUČNO PA JE SLEDEČE!V veljavni Resoluciji prometa do leta 2030, ki jo je sprejela vlada Mira Cerarja leta 2017, je predvidena nadgradnja in sanacija obstoječe proge že letos - v letih 2019 do 2022. Resolucijo je sofinancirala  EU. Resnici na ljubo pa je prav sedanja ministrica odgovorna, da se sanacija obstoječega tira sploh še ni začela. V predlogu proračuna za leti 2019-2020 in tudi v proračunu 2020-2021 tega denarja ni, saj je obnovitev obstoječe proge iz proračunov izpadla in je zadeva prestavljena na obdobje po dokončanju novega drugega tira leta 2026 - do takrat pa naj bi vozili maksimalne količine po zelo dotrajani sedanji progi. Po takšni kot je včeraj pokazala zobe. Ministrico pozivam, da se namesto z buldožiranjem prične ukvarjati in hvaliti s tem kar je zdaj v resnici najbolj nujno, to pa so problemi sedanjega tira in varnosti ljudi in ohranjanja podtalnice, ne samo zaradi izlitja, ki smo mu bili zdaj priča, pač pa tudi zaradi škropljenja proti požarom in s fizično zaščito ljudi na izpostavljenem delu nad okoliškimi vasmi. Danes je bil daleč najbolj izpostavljen problem grožnja onesnaženja podtalnice. Ampak problem ni samo sedanja proga. Tako ministrica kot njen oproda Janko Sever tudi novi dvojni tir družno peljeta po enako in še bolj tveganem vodovarstveno območju - po trasi (41 km tunelov) s presekanjem podzemnih vodotokov, v zaščitenem območju habitatov in podzemnih jam kraškega sveta. Račun za to še ni izstavljen, ko bo prišel, bo izjemno visok. Očitno se tega le malokdo zaveda, zato to tako uspešno skrivajo. Ekološki zločin v Glinščici in Beki bo kmalu doživel epilog. Ne more ga skriti pravljica o »vodoteseno« zaprtem viaduktu, kajti to območje na srečo ni samo stvar Slovenije, je tudi stvar Italije. Poskrbeli bomo, da bo temu primerno obravnavan. Vse to pa do leta 2026 pomeni v celoti pristajanje na sedanje ogrožujoče stanje. Videz zaskrbljenosti ministrice za vodovarstveno območje je zato povsem odveč saj za njim ne stoji drugega kot meizmerni voluntarizem oblasti – pohlep po slavi in tujem, davkoplačevalskem denarju. Zato bomo ob morebitnem zakonu o državnem poroštvu zahtevali od ministrice in njene ekipe naj najprej sama – s svojim zgledom, zastavi lastno premoženje kot poroštvo za ta »edinstveni« projekt. Zdajšnja nesreča je opozorilo, da nobena trasa ne sme potekati po vodonosnih in zaščitenih habitatnih območjih. Zato ministrici sporočamo: da se to ne zgodi, si bomo prizadevali ukrepati, tako na nivoju EU kot na nivoju Slovenije. Kršitve EU zakonodaje v tem projektu so namreč tako vidne, da bodo kmalu priznane tudi iz Bruslja. Zato ministrici priporočam, da fiktivni ček za 109 miljonov vnovči za izboljšavo obstoječe proge in elektrifikacijo na izmenični tok, ne pa za svojo samo promocijo z davkoplačevalskim denarjem. Zdajšnja nesreča je pravzaprav sreča, ker je pritisk k ozaveščanju za REVIZIJO vsiljenih prioritet vladnega 2tira. Namesto samovolje in arogantnega kršenja evropskih direktiv je potrebna nova CPVO - celovita presoja vplivov na okolje in potrebno bo novo okoljevarstveno soglasje – tudi Italije. Nevladna inženirska stroka daje alternativo, vendar usodna domišljavost ministrice celotni vladi preprečuje vsak pogovor. Javnost pa navaja na znano misel:»ravnanje z biseri (tudi naravnimi) ni za svinje, ampak za odgovorne ljudi« Ministrico, katere stranka se je meni osebno celo ponujala za zbiranje podpisov za referendum, potem pa besno tolkla po njem in trikrat zamenjala svoja stališča - opozarjam, da vendarle še nismo čisto na Balkanu, pač pa nekoliko tudi v Evropi. In tudi zdrave pameti še ni povsem zmanjkalo, kljub ogromnemu pritisku in pohlepu oblasti, da uniči vse kar ji je na poti. Ministrici sporočam, da se ji čas izteka in ji pri tem ne bodo pomagale niti metode njenega Bandellija alias Betonelija, ki se je navduševal nad mojo fizično likvidacijo. To ne bo preprečila niti totalna medijska cenzura. Vili Kovačič, državljan K. - pobudnik referendumov proti zakonu o 2 tiru in proti zakonu o poroštvu države za TEŠ6

Thu, 27. Jun 2019 at 10:17

2769 ogledov

STRUPENI SADEŽI POLITIČNEGA BOJA ZA PRVO LOPATO
IZTIRJENJE VLAKA na progi Divača Koper je samo posledica iztirjene pameti. Iztirilo je 6 vagonov, zlil se je KEROZIN. Vlak je bil namenjen v Munchen. Sklepamo, da so bili vagoni OK in primerni za prevoz, napaka v podvozju je malo verjetna. Predor pa nima betonske obloge in skalnate stene niso gladke. Očitno sta se na ostenju tunela »popraskali« cisterni zadnjih dveh vagonov in prišlo je do izlitja. To je kratek opis dogodka. KLJUČNO PA JE SLEDEČE! V veljavni Resoluciji prometa do leta 2030, ki jo je sprejela vlada Mira Cerarja leta 2017, je predvidena nadgradnja in sanacija obstoječe proge že letos - v letih 2019 do 2022. Resolucijo je sofinancirala  EU. Resnici na ljubo pa je prav sedanja ministrica odgovorna, da se sanacija obstoječega tira sploh še ni začela. V predlogu proračuna za leti 2019-2020 in tudi v proračunu 2020-2021 tega denarja ni, saj je obnovitev obstoječe proge iz proračunov izpadla in je zadeva prestavljena na obdobje po dokončanju novega drugega tira leta 2026 - do takrat pa naj bi vozili maksimalne količine po zelo dotrajani sedanji progi. Po takšni kot je včeraj pokazala zobe. Ministrico pozivam, da se namesto z buldožiranjem prične ukvarjati in hvaliti s tem kar je zdaj v resnici najbolj nujno, to pa so problemi sedanjega tira in varnosti ljudi in ohranjanja podtalnice, ne samo zaradi izlitja, ki smo mu bili zdaj priča, pač pa tudi zaradi škropljenja proti požarom in s fizično zaščito ljudi na izpostavljenem delu nad okoliškimi vasmi. Danes je bil daleč najbolj izpostavljen problem grožnja onesnaženja podtalnice. Ampak problem ni samo sedanja proga. Tako ministrica kot njen oproda Janko Sever tudi novi dvojni tir družno peljeta po enako in še bolj tveganem vodovarstveno območju - po trasi (41 km tunelov) s presekanjem podzemnih vodotokov, v zaščitenem območju habitatov in podzemnih jam kraškega sveta. Račun za to še ni izstavljen, ko bo prišel, bo izjemno visok. Očitno se tega le malokdo zaveda, zato to tako uspešno skrivajo. Ekološki zločin v Glinščici in Beki bo kmalu doživel epilog. Ne more ga skriti miti »vodoteseno« zaprt viadukt, kajti to območje na srečo ni samo stvar Slovenije, je tudi stvar Italije. Poskrbeli bomo, da bo temu primerno obravnavan. Vse to pa do leta 2026 pomeni v celoti pristajanje na sedanje ogrožujoče stanje. Videz zaskrbljenosti ministrice za vodovarstveno območje je zato povsem odveč saj za njim ni drugega kot voluntarizem oblasti – pohlep po slavi in tujem, davkoplačevalskem denarju. Zato bomo ob morebitnem zakonu o državnem poroštvu zahtevali od ministrice in njene ekipe naj najprej sama – s svojim zgledom, zastavi lastno premoženje kot poroštvo za ta »edinstveni« projekt. Zdajšnja nesreča je opozorilo, da nobena trasa ne sme potekati po vodonosnih in zaščitenih habitatnih območjih. Zato ministrici sporočamo: da se to ne zgodi, si bomo prizadevali ukrepati zdaj in v bodoče - tako na nivoju EU kot na nivoju Slovenije. Kršitve EU zakonodaje v tem projektu so namreč tako vidne, da bodo kmalu vidne tudi iz Bruslja. Zato ministrici priporočam, da fiktivni ček za 109 miljonov vnovči za izboljšavo obstoječe proge in elektrifikacijo na izmenični tok, ne pa za svojo samo promocijo z davkoplačevalskim denarjem. Zdajšnja nesreča je po drugi strani sreča, ker je pot k ozaveščanju, da bo oblastniške samovolje kmalu konec in bo treba plačati zapitke. Samovolja in kršenje pravil bodo dobile svoje meje. Povzročeno opustošenje na dostopnih cestah pa bo večni spomenik človeške nadutosti, arogance in samovolje. Ministrico, katere stranka se je meni osebno celo ponujala za zbiranje podpisov za referendum, potem pa besno tolkla po njem in trikrat zamenjala svoja stališča - opozarjam, da vendarle še nismo čisto na Balkanu pač pa nekoliko tudi v Evropi. In tudi zdrave pameti še ni povsem zmanjkalo, kljub ogromnemu pritisku in pohlepu oblasti, da pregazi in uniči vse kar ji je na poti. Ministrici in njeni stranki pa še sporočam, da ji pri tem ne bodo pomagale niti metode bivšega ministra Bandellija alias Betonelija, ki se je navduševal nad mojo fizično likvidacijo. To ne bo preprečila niti totalna medijska cenzura. Vili Kovačič, državljan K. - pobudnik referendumov proti zakonu o 2 tiru in proti zakonu o poroštvu države za TEŠ6

Zadnji komentarji

Prijatelji

Jedat ErukCenzura .siBranko GaberMoris Kočevska Rekadusan trajbaric

NAJBOLJ OBISKANO

Vladni drugi tir na slepem tiru in kaj po referendumu? Pismo koalicijskim pogajalcem !!!