Poslanec SDS Danijel Krivec, je v četrtek, 24. avgusta, gostoval v oddaji Studio ob 17 na radiu Slovenija, kjer je predstavil argumente SDS proti zakonu o izgradnji drugega tira, o katerem bomo volivke in volivci na referendumu odločali 24. septembra.

»Na referendumu bomo odločali o tem, ali bomo dopustili še en preplačan projekt, podoben Termoelektrarni Šoštanj, blok 6, ali na drugi strani želimo, da se posodobi celotno železniško omrežje po nekih normalnih cenah,« je uvodoma poudaril poslanec SDS.

Po nerazumljivem hitenju pri sprejemanju zakona – na predlog vlade je bil zakon sprejet po nujnem postopku – je Državni svet s prepričljivo večino izglasoval veto, vendar je koalicija trmasto vztrajala in zakon ponovno podprla. Upoštevala ni niti številnih pomislekov stroke in uradnih institucij, kot je Računsko sodišče, zato po mnenju Krivca »strošek tega referenduma in vse, kar se bo iz tega na koncu izcimilo, nosi vlada.«

Na očitke o tem, da je bila zdajšnja načrtovana trasa za drugi tir sprejeta v času prve vlade Janeza Janše, je Krivec jasno odgovoril, da je bila do leta 2010 v tem projektu ves čas kot partner vključena tudi Republika Italija, zato je bila ta trasa leta 2005 izbrana kot optimalna. »Od leta 2010, ko je Republika Italija odstopila od tega projekta, bi bilo potrebno revidirati ta projekt in v tej smeri tudi mi opozarjamo,« je povedal.

Glede alternative vladnemu predlogu izgradnje drugega tira je poslanec SDS dejal, da podpiramo vse predloge, ki bodo optimizirali to progo. »Tudi zaradi finančne situacije, ki ni verjetno tako rožnata, da bi se šli projekte, ki so definitivno predragi, ne prinašajo na dolgi rok takih prihodkov, kot so zastavljeni v tem projektu oziroma v zakonu 2TDK, in zato podpiramo, da se preveri, in s strani ministrstva, in s strani DRI-ja in s strani vseh inštitucij tudi druge pobude,« je dejal in ob tem spomnil, da je vlada Mira Cerarja sprva načrtovala enotirni drugi tir, kasneje pa si je, tudi zaradi pritiskov civilnih iniciativ in stroke, vendarle premislila.

Krivec je bil kritičen tudi do namere vlade, da s sprejetjem posebnega zakona za izgradnjo drugega tira, vso politično odgovornost za uspeh ali neuspeh preloži na poslanke in poslance. Vlada je večkrat zatrjevala tudi, da v primeru nesprejetja zakona Slovenija ne bo mogla pridobiti evropskih sredstev za projekt. »V prejšnji finančni perspektivi 2007–2013 smo počrpali eno milijardo sredstev, pa nismo imeli enega posebnega zakona. V železnice smo dali 410 milijonov, investicije so bile izpeljane. A se je kdo kaj pogovarjal na politični ravni o posodobitvi proge Pragersko–Hodoš ali posodobitvi takrat proge Divača–Koper?« je izpostavil poslanec SDS.

»In dokler bo neko zavajanje, ali je to namerno ali nenamerno, ali nekdo verjame, da dela prav, vendar ne posluša nobene druge strani, bomo v SDS na tem stališču, da je referendum potrebno opraviti,« je povedal Krivec in dodal, da v SDS ne želimo, da se zaradi preplačanih 27 kilometrov prog ustavi modernizacija celotne železniške infrastrukture v Sloveniji, ki bo v tem primeru obstala. »Če na referendumu zakon izglasujemo, dejansko pristanemo na slepem tiru in omejimo investicije v ostalo železniško infrastrukturo,« je zaključil poslanec SDS in dodal, da verjame, da bo zakon na referendumu padel, vlada, ministrstvo in vsi odgovorni pa bodo s tem pridobili čas za ponoven razmislek o projektu, da vsi skupaj pridemo do boljše rešitve.

VIR